Gå til innhold

Når det står smør i oppskrifta på en sjokoladekrem, hvordan smør menes det da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det meierismør det er snakk om? Takket være et hysterisk lavkarbo mas, så er det ikke skikkelig smør å oppdrive her jeg bor..kan man bruke melange eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

smør er smør, margarin er margarin. Men du kan stort sett bruke de om hverandre. Ettersom det er hysterisk lavkarbomas der du bor ville jeg tro det var rikelig med smør? Det er jo det de vil ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til baking kan du bruke det meste utenom lett-margarin som Brelett. Men til sjokoladekrem som ikke skal oppvarmes, kan du vel faktisk bruke hva som helst?

Men det er klart, bruker du Brelett i smørkremen vil den også smake mer "light", og den vil sikkert ikke bli like stiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange steder har meieriene problemer med å skaffe nok råstoff pga stor etterspørsel etter fete meieriprodukter.

 

Her(Sunnmøre) har det nesten ikke vært mulig å få tak i meierismør og bremyk på flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til baking bruker jeg kun usaltet meierismør. Litt vanskelig å få tak i, så jeg har alltid 3-4 pakker i frysen. Kjøper gjerne smør i utlandet, syns den danske eller iriske usaltede er mye mye bedre enn den norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...