Gå til innhold

Vektoppgang av hormonspiral?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har hatt hormonspiral, å gått opp i vekt pga den?

Fikk satt inn hormonspiral i august, etter fødsel, å har gått opp 3 kg,, mens jeg egentlig har prøv å komme meg ned i vekt... Fortviila!!!!

Hadde p-sprøyte for noen år tilbake, å da gikk jeg også en del opp i vekt...

Leste litt på nett nå, å ser flere av bivirkningene kan være økt vekt, hodepine, nedsatt sexlyst, dårlig humør.. osv... Når jeg tenker meg om, stemmer neste alt dette på meg! Tror jeg bare må dra til legen foort å få den ut!!! :( Noen med erfaringer? Hva med kobberspiral, erfaringer med den i forhold til hormonspiral??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La den sitte litt til, for det kan være det stabiliserer seg!

Man legger vel ikke på seg av selve spiralen, men av det man spiser tror jeg.. fordi man har lyst på noe hele tiden? Eller, ikke vet jeg altså.

 

Jeg satt min inn for 10 dager siden, så jeg merker ikke noe til den ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8kg på her med hormonspiral.. og mye smerter og langvarig blødning.. skal ikke ha det igjen!

 

vurderer kobberspiral, men har hørt at man blør mer av det.. men heller det enn å legge på meg 10kg etter jeg har fått bort babyvekta.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme her, har småblødd helt siden jeg fikk satt den inn i august. Irriterende!!! Nei, jeg får bare ringe legen å få dn ut i full fart... Irriterende at jeg har brukt 1200,- på dn da :(

Tenker og at d er bedre med kobberspiral da, å heller blø litt mer kraftig når man har mensen, enn å gå å blø litt hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satt den inn 6 mnd etter fødsel. Gikk opp 4 kg. Det betyr at all svangerskap vekt henger enda! Alle kiloene totalt. Veier det samme som når jeg skulle føde.

Helvetes hormonspiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjent med dem begge...

Anbefaler hormonspiral foran kobberspiral!!

 

Først fikk jeg kobberspiral, dette siden jeg aldri har hatt noen problemer med menstrasjon. Liten blødning og lite smerte.

Men med denne fikk jeg brått kraftige smerter og blødninger som ikke lignet noe i det hele tatt.. (beklager detaljer) tidligere uten spiral kunne jeg fint bruke de minste tampongene, men med kobberspiral holdt ikke den største en gang.. blødde gjennom tvert, så trengt ebåde tampong og bind.

Så legen ville ikk egjøre annet enn å fjerne den!

 

Nå har jeg hormonspiral og mistet menstrasjonen, kan ha et lite tegn til at jeg har den i ny og ne. Veldig sjelden..

Vektøkning og hodepine kan jeg ikke si jeg har lagt merke til, hatt den noen år så husker ikke. Har ingen problem med dette nå i allefall.

 

 

-ei som håper å bytte ut spiralen med et foster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...