Gå til innhold

Jeg blir egentlig litt paff over dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som har mast på at jeg skal bli med henne på treningssenter (fordi hun synes det er umotiverende å gå alene). Det er hennes mann som EIER treningssenteret.

For meg som har dårlig råd, men som godt kunne tenkt meg å trene innimellom, så sier det seg selv at det er for dyrt for meg å betale så så mye i måneden for et treningsabonnement.

Sist hun spurte, vågde jeg meg med prisspørsmålet, og sa at da måtte mannen hennes gi meg en god rabatt. Hun smilte det litt bort og sa klart han gir deg rabatt(...).

Det som jeg blir litt paff av er at hun gjerne vil ha meg med slik at hun selv blir motivert og slipper å gå alene, men kunne hun ikke da ordnet det med prisen. F.eks så lenge jeg var med henne fikk jeg gå gratis.

Hun er godt klar over min øko. situasjon, men selv har hun så mye penger at hun kanskje ikke skjønner hvordan det er å måtte snu og vende på hver eneste krone. Jeg kan jo ikke like godt si det rett ut, er så lei av å måtte "tigge" - folk må jo kunne legge sammen to og to.

Er det frekt av meg å si at jeg kun blir med hvis jeg slipper å betale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det er frekt av deg. Du kan tilby henne å slå følge på tur ute i det fri, men du kan ikke forvente gratis trening. Det koster å drive treningssenter også.

Skrevet

Ja det er frekt av deg. Hvorfor skal du ikke betale? Fordi hennes mann eier treningssenteret???

Skal du ha bensin gratis når noen du kjenner eier en bensinstasjon?

Venninnen din lurte på om du ville være med å trene - ikke om du ville trene gratis. Kanskje hun mener at hun gjør deg en tjeneste - og ikke omvendt.

Skrevet

Ja det er frekt.

Har du ikke råd sier du bare det og lar være.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er frekt. Si at du ikke har råd til å betale for trening, men at dere kan ta noen turer i skogen. Dersom hun absolutt vil på treningssenteret, så få får hun betale for det. Har du ikke råd, så har du ikke råd, og det er hun som vil ha deg med.

Skrevet

Hi

Jeg tror det heller blir løping i det fri for min del.

Jeg trenger ikke å gå ned i vekt eller noe. Har heller aldri vist noe interesse for å trene overfor henne, så hun kan umulig tro at hun gjør MEG en tjeneste.

Har aldri trent noe særlig og lurer på om det er noe for meg. Men har ikke penger, dessverre, til dette.

Det treningssenteret hverken taper eller tjener noe på at jeg kommer dit for å holde henne med selskap. Hadde aldri ventet meg gratis trening om jeg selv hadde ønsket å trene, men dette er insistering fra hennes side fordi hun synes det er kjedelig å gå dit alene. Hadde det vært meg så hadde jeg vel foreslått at noen kunne være med meg gratis, skjønner ikke hvorfor ikke.

Bensin blir noe annet, for det koster jo faktisk å kjøpe inn.

Skrevet

Om det er hun som har et stort behov for selskap, og ikke du som føler for å trene der, så synes jeg vitterlig hun kan be mannen gi deg en god rabatt. Og da mener jeg skikkelig rabatt!

Jeg bare lurer: dere som driver med hest, tar dere betalt av vennene deres for at de skal få ri hestene deres, hvis de er interessert?

Skrevet

Vær ærlig og si du gjerne skulle trent med henne, men at økonomien din ikke tillater deg å prioritere treningsabonoment. Da er det opp til henne å presse mannen for gratis treningstid. Bare ikke bli sur hvis hun ikke får mannen til å gå med på det.

Skrevet

Hi

Takk, mente heller ikke at det var frekt. Sånn er min situasjon og det er faktisk hun som vil. Hadde vært noe helt annet om jeg faktisk hadde hatt penger til det...da hadde jeg ikke følt det naturlig å ikke betale for meg.

Men jeg har ikke råd, sånn er det bare. Men jeg syntes vel at det hadde vært på sin plass at hun kom med et slikt tilbud. Synes det er kjipt å måtte si til andre hele tiden "du, jeg har ikke råd".

Det koster nok å drive et treningssenter men de går ikke bare i overskudd.De har veeeeeeldig mye penger og er typene som drar på ferie en uke på 1.klasse med billetter til flere hundretusen kroner...

Skrevet

?? Kan ikke skjønne at noen kan synes det er frekt? HI _ønsker_ jo ikke å gå engang, det er mer en tjeneste og for å holde en venninne med selskap.

Hadde du vært min venninne og treningen var mitt initiativ skulle du selvsagt gått gratis med meg.

Så det!

Skrevet

Det er selvfølgelig frekt å si rett ut at du kun blir med dersom du slipper å betale. Jeg ville vel ærlig talt bare sagt at jeg ikke har råd til å trene på treningsstudio, det er mange andre ting jeg må prioritere før det - men hun må jo gjerne gå tur sammen med meg. Dersom hun virkelig vil ha deg med, får hun ordne det med mannen sin.

Dette er jo like dumt som brudeparet som inviterte kreti og pleti med seg til Frankriket for å gifte seg, men alle måtte selvfølgelig betale alt av reise, opphold og kost selv. Ja, for man kan jo forvente at dette er noe alle har råd til ja... =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...