Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Eg er ei travel dame med en enda travlere samboer. Me er i slutten på 30-åra, og har bodd i lag i litt under to år. Me har tilsammen 5 barn, jobber, og han er i tillegg engasjert i politikk. Han er en god mann som gjør sitt ytterste i de fleste retninger - bortsett fra min retning. Etter at jobb (ink. overtidsjobb), barn, møter, reiser, pokerkvelder, hobbyer osv er unnagjordt, vil han ha alenetid. Da ser han helst at eg reiser vekk med 1 eller flere av barna en dag el to, eller så reisen han på hotell og overnatter. Dette kunne eg godtatt, om me virkelig var et par når me for en gang skyld var aleine, og me hadde hatt et normalt sex-liv. Han flørter en del, og forelskelsen er der enda, men når natta kommer skal det soves. Eg har mannet meg opp til å ta iniativ innimellom, men det er alltid en grunn for å si nei, som manko på alenetid, for mye snakking, trøtt, barna har stått opp (der den minste er 8 år) osv. osv Normalt sett er eg ei blid og livlig, men kjenner at dette tar på humøret. Da me flyttet i lag fortalte han at han ønsket sex 3-4 gg i veka, så skuffelsen er stor! Her for leden spurte eg meg selv hvorfor eg er så trøtt, og hvor det er blitt av sprudlingen og impulsiteten min (som han klager på at eg ikke har) Eg har knapt nok blitt avvist av noen før dette, og kjenner at det går på selvtilitten løs. Om nettene ligger eg ofte å grubler på hva som er galt, og hva eg kan gjør (et tankekjør eg ofte ikke klarer å stoppe) Eller om det ikke er hodet, så er det kroppen som 'furter' litt pga udekkede behov... Og dermed er me i en ond sirkel. Han er skuffet for at eg ikke virker lykkelig, og eg klarer ikke å holde humøret oppe med konstant søvnmanko, og en mann som ikke har lyst på meg. Skulle så gjerne kost meg med den eg er glad i et par (el mer) ganger i veka, sovet fornøyd på armen hans, følt meg attraktiv og fått positiv respons om eg innimellom tok iniativ til et 'kjapt nr'. Hadde det vært virkeligheten - og ikke en drøm, tror eg det hadde vært mye lettere å akseptere at han har lita tid til forholdet. Men kobinasjonen gjør at eg ikke føler me har et forhold i det hele... Så i min fortvilelse henvender eg meg til denne kanalen, og håper på litt mer respons enn den eg får på hjemmebane Lurer på om det er andre som må reise vekk for at partneren skal få alenetid - eller om det er normalt at en av partene ligger på hotell? Lurer også på om det er normalt at en av partene ikke vil pga at en har snakket i lag en time? Og er det ikke vanlig at mannen synes det er positivt med ei dame som tar litt iniativ? Oi, dette blei langt, men håper alikevel det finnes noen med erfaring som vil gi meg en tilbakemelding...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Nei, det er ikke normalt!! Du må ta dette opp med han. Vær åpen og ærlig om hvordan du føler det, ellers vil jo alle de vonde følelsene og tankene dine hope seg enda mere opp. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Ja nei dette er LANGT i fra normalt! Alle menn elsker jo damer som tar initiativ! Oftest har jo menn høyere sexlyst, eller prioriterer mer sex enn oss kvinner. Og de føler jo da at det blir mye mas om sex, noe som kan virke dempende på sexlysten for begge parter. Så hvis du tar initiativ så burde han vært veldig fornøyd og heldig! Og de unnskyldningene han kommer med er så dumt at det er Løgn! Snakket i 1 time så man klarer ikke sex! Dummeste jeg har hørt! Du må seriøst ta en prat med han, hvis ikke oppsøke ekstern hjelp som par rådgivning. For dette vil bli værre og værre, til slutt kommer dere til å mislike hverandre for mye pga uenighet at forholdet ikke kan reddes.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 Takker for svar! Har tatt dette opp med han, og han sier han mister spenningen og 'jaktinstinktet' når han vet at eg bestandig vil... Og, JA, så lenge han tar iniativet kun 2-3 ggr. pr. måned, og svarer nei den sjeldne gangen eg tar iniativet innimellom, så er eg klar når noe skal skje. Skulle ønske han tok iniativet 2-3 ggr. i uken ...så EG kunne fått vært 'trøtt' innimellom! Trodde ikke en mann måtte føle 'jaktinstinkt' for å ha lyst - og iallefall ikke så lenge en er i et forhold! Eller!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå