Gå til innhold

Jeg har aldri vært så ulykkelig før jeg ble mor......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ble mor for 1,5 år siden til en nydelig gutt som hadde kolikk i 4 mnd. i strekk-jeg fikk fødselsdepresjon, brystbetennelse og annet som følger med....

 

nå er altså barnet 1,5 år og skal begynne i barnehagen etter jul.

Han hører aldri etter(sikkert normalt for 1 åringer da), men det er hvert eneste sekund røring og hyyyyyling, og ikke minst; skriking!!!

sove gjør han heller ikke lengre om dagen...uansett om jeg triller for å prøve å få han til å sove så skjer det ikke..

 

jeg er mye ute, leker masse med han og prøver å gjøre han fornøyd, men han er bare sur:(

 

jeg gråter i skjul(lar ikke han se det) hver eneste dag, har aldri følt en sånn ulykkelig følelse i hele mitt liv..det er nyss før det rabler for meg!!!

 

 

Absolutt ingenting er godt nok for han!!

Jeg føler ikke at jeg har den morskjærligheten for han...jeg blir kjempeglad om noen kan passe han i en time!!!!(er alene hele uka med han bortsett fra lørdag, da er samboer hjemme sammen med oss)

 

Jeg vil ut i jobb NÅ!!!Klarer ikke mere...det er tungt å ha et krevende barn!!!han "henger" i foten min nå og jeg må rett og slett bare avslutte litt nå...

 

 

skal det være så sabla tungt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en prat med hs om følelsene dine. Om du er mye alene med han så er det ikke rart du er sliten. Har du noen som kan avlaste deg litt kanskje? Nå er det uansett ikke lenge igjen til barnehagestart, men prøv å gjør noe med dette før du går rett på veggen.

Klem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar...jeg tror jeg har møtt den såkalte veggen opptil flere ganger her:(

jeg har en bestemor som kan avlaste litt, men hun har jo fulltid jobb hun også...

 

har pratet med helsesøster før, men synes ikke at det hjalp:(

Føler meg slem også som ikke KLARER ha han hjemme lengre;( stakkars unge.....:(

jeg føler meg så isolert og ensom..samboer har hatt barnet før noen timer og skjønner etter det at jeg trenger avlastning, men får visst ikke det allikevell...

det er så sårt å tenke på at jeg ikke elsker elsker dette barnet...føler jeg(nå hyyyyler han)..

er sikkert tilbake ikveld engang...takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen, og skjønner at tiden frem til barnehagestart kan føles lang. Det jeg kan si er at det blir bedre, selv om det ikke føles sånn nå:) Jeg har selv hatt en ekstremt aktiv og krevende gutt - med både kolikk, voldsomt temperament, mye trass og hyling og sutring og misnøye. Men det gikk over:) Nå er han en glad og herlig syvåring som jeg kan ha fantastiske samtaler med, virkelig kose meg sammen med - som fint kan både sitte i ro og konsentrere seg, og fint kan være ute og kose seg med vennene sine. Jeg tror det snudde for alvor da han var rundt fire - at han ble mye roligere og lettere å ha med å gjøre.

 

Morskjærligheten er der. Det at du ønsker tid for deg selv betyr ikke at du er mindre glad i ham enn andre mødre er i sine barn. Alle trenger vi pusterom iblant, du er overhodet ikke noen dårlig mor:) Er det ingen mulighet for at samboer tar gutten alene en helg, at du får reist til en venninne eller foreldrene dine eller hva som helst, for å få litt tid helt alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig godt igjen! Jeg har også et veldig krevende barn. Min erfaring er at hs ikke kan hjelpe noe som helst i en slik situasjon. Ifølge dem er bare alt normalt og det hjelper jo ikke stort å høre det.

 

Jeg tror det skal finnes et sted i hver kommune (i de fleste kommuner) der foreldre kan få råd og hjelp i foreldrerollen. Vi har hatt kontakt med dem en gang og vurderer det igjen med barn nr to. Og det har vært fantastisk. Uten dem hadde jeg gått totalt under! Legger ved link fra min kommune, bare så du kan se hva jeg mener.

 

http://www.tonsberg.kommune.no/cms/cms.nsf/$all/79111E46F8AD64E4C1257368003BE0E0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15:54, den linken får jeg ikke til å virke... Bor i Tønsberg selv, og har et meget krevende barn som går i 2.klasse, så kan hende jeg har nytte av den linken jeg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg så den ble litt rar. Det er Familiehuset Villa Adler, er link til den under kommunenes hjemmeside under "barn og familie" eller hva det heter ;)

 

Villa Adler har jeg bare hatt telefonkontakt med, men det virker utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...