Gå til innhold

Gutten min blir fire i januar, og tegner fortsatt omtrent helt non-figurativt..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han er ellers en forbløffende smart og oppegående kar. Han er langt fremme eller a jour på de fleste områder, så jeg er egentlig ikke så bekymret. Men tegningene hans har stått på stedet hvil (ser det ut som) de siste to årene.. Jeg har forsøkt å motivere han litt, men han blir fort utålmodig og frustrert, så jeg har tenkt at det er best å la det ligge, for at han ikke selv skal bli lei seg over dette. Han skjenker det så langt ikke en tanke, og får hemningsløs skryt over alt han har med seg hjem fra bhg. Vi skal snart på foreldresamtale i bhg, jeg skal høre med dem hva de tenker.

 

Har dere noen tanker eller erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt i samme situasjon som deg. Hjemme får hun skryt når hun virkelig har lagt seg i selen for å lage en fin tegning. Fra barnehagen er det vanskeligere å kunne skille ut.

 

Vi tegner en del sammen med henne og lar fantasien slippe løs. Vi er ikke akkurat gode til å tegne selv, så hun har ingen rollemodeller.

 

Av og til blir det noe som kan ligne på mennesker eller dyr, men faktisk er hun veldig mye bedre til å tegne bokstaver og tall....

 

Blir 4 i mars.

 

Jeg bekymrer meg ikke over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min tegner ikke bokstaver eller tall heller.. Det virker som om han ikke klarer motorisk å holde pennen stødig nok..?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...