Gå til innhold

fostervann eller utflod?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er 10 uker på vei og vet ikke om det er fostervann eller utflod som kommer ut.. har fått det 2 ganger og merker det først ved at kommer en varm strøm, Tror det er litt klar veske sammen med noe som ligner på tynn gul utflod.. er redd det kan være fostervann og at en spontanabort er på vei... noen som vet??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig å ha mer utflod enn vanlig når man er gravid. Hos meg kom det vel rundt slutten av første tri. Jeg tror ikke det er spontanabort på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forestiller meg ikke at det er noe særlig med fostervann i livmoren på et så tidlig stadium?

Det er mulig å ta med bindet med utfloden/fostervannet til føden, og de vil se i et mikroskop om det virkelig er fostervann. Leste en gang at fostervann ser ut som snøkrystaller i mikroskopet.

Men har aldri hørt om noen som har gjort det så tidlig i graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde det likt da jeg var ca 8 uker på vei med minstemann. det viste seg at det var forstervann pga en død tvilling som ikke kom ut som en spontanabort. men den ene levde og er idag en flott gutt på 2 år :o)

det kan jo være dette hos deg og, men slett ikke sikkert.

er jo veldig vanskelig å bedømme om det er fostervann eller utflod. men mest sannsynlig så er det utflod.

synes du skal ringe føden og få en UL - det gjorde jeg.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest at når man får spontanabort så kan man først kjenne en varm strøm med veske og det er fostervann... grunnen til at jeg lurer er fordi jeg kjenner det så tydelig, der er mye og noe er klar veske..

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå skal det mye til å vente tvillinger da.. og har allerede tatt en ultralyd i uke 7 og da var alt bra og hjertet slo. Men når fostervannet ditt kom, var det mye? og hadde du smerter?

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde ingen smerter. det var heller ikke mye som kom hver gang. en go flekk i trusa hvis jeg kan kalle det det. det var heeelt blankt og luktet ikke som vanlig utflod, men heller en litt søtlig emmen lukt (var derfor jeg reagerte pga lukten)...

tror ikke du kommer til å slappe av uansett før du har fått dette sjekket, så ta kontakt med lege/føden. kommer veldig an på hvilket sykehus du hører til, om du får komme inn til sjekk eller ikke...men prøv iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt at trusa mi var ganske våt og det luktet ganske søtt, så satt selv og lurte på om det kunne være fostervann som hadde lekket ut.

 

Er 9 uker på vei.

 

Men trodde at dersom man mister så skal man jo få smerter og fosteret kommer ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men det kan vel også ta litt tid.. vet ikke.. lukter ingenting her..

 

snakket med sykehuset men de sa jeg måtte kontakte fastlegen først.. og hun er ikke på jobb før til mandag igjen .. så da vet jeg ikke

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...