Gå til innhold

Flere enn meg med dårlig matlyst??


Fashionista

Anbefalte innlegg

Jeg har * bank i bordet* ikke kjent de store kvalmebølgene ennå, men ikke så veldig god matlyst. Faktisk har jeg gått ned et par kilo de siste par ukene! Det er egentlig ingenting som frister noe særlig..( storfavoritter som sjokolade og cola er ikke noe cravet hos meg hvertfall!) Noen andre nygravide som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har daarlig matlyst, men har ogsaa kvalmebølger... men er ikke kvalm helle tden.. er bare ikke noe mat som frister... gaatt ned en kilo jeg :P heller ikke lyst paa brus eller godis (noe jeg alltid har)

 

ogh naar jeg først spiser, saa spiser jeg 4 ganger saa lite som vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen matlyst..ingen craving, ingen sultfølelse og ingen kvalme...Jeg må jo tvinge i meg noe, og da er det nesten som om jeg føler meg litt uvel etterpå! Vil heller ha det sånn som dette enn å overspise, men håper jeg får litt mer matlyst etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også utrolig dårlig matlyst, men spiser hver ca. 4. time allikevel jeg da. Jeg lager bare salater eller hjemmelagde knekkebrød, spiser en avokado eller lignende. Det er viktig for å holde fordøyelsessystemet i gang. Det er vanlig å få forstoppelse, så derfor spsier jeg masse fiber og grønnsaker.Jeg har faktisk blitt i mye bedre form enn på lenge jeg nå, trener også lett 3 ganger i uken. Alt søtt er heldigvis ikke fristende, jeg forsøkte å smake på en sjokolade, men til mitt store hell smakte det vondt :)

 

Kvalmen kom i går, 5+5, men er borte igjen nå heldigvis :)

 

Håper dere finner noe sunn mat som kan friste :) Knekkebrød laget av linfrø,gresskarkjerner, solsikkekjerner og sesamfrø er gode med litt ost på. Og, dere får masse viktige mineraler og vitaminer :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg blir liksom ikke sulten, så glemmer å spise;-) Og spiser mindre enn jeg pleier når jeg spiser... Men har et par kilo for mye, så det er ikke der verste som kunne skjedd ;-)

Og har heller ikke lyst på det jeg vanligvis spiser. Hadde tenkt å lage nachos i helgen, men endte opp med grove rundstykker med leverpostei liksom :-)

 

I forrige svangerskap fikk jeg helt avsmak for alt søtt og fett - så når jeg kom hjem fra sykehuset veide jeg mindre enn før graviditeten. Mulig det samme skjer nå?

 

Burde egentlig forstått at jeg var gravid igjen, når jeg på torsdag fikk så innmari lyst på rugsprø med kaviar ;-) Er vanligvis ikke noe jeg spiser i det hele tatt - haha :-)

 

Er heldigvis ikke kvalm - ikke enda hvertfall!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig matlyst! Kvalmen kommer og går, men matlysten kommer ikke. Jeg blir kvalm av å spise, i hvert fall om jeg spiser mye. Gikk opp litt med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, og har nå gått ned igjen de to kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kvalmebølger og har da heller ikke matlyst, men det ironiske er at bittelitt å spise da er det som hjelper mot kvalmen. Et halvt knekkebrød, et biter av et eple, en sviske .....

 

Er veldig sulten innimellom.

 

 

Nå har jeg akkurat stått opp og frokost frister ikke. Drikker en syyyltynn kaffelatte(siden vi skal begrense kaffeinntaket, jeg har gått fra 10 kopper dagen til de anbefalte 1-2 nå. MEGET godt gjort for å være meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 8 nå og er på to uker med kvalme og generelt elendig form! Ingen matlyst MEN sulten! Vanskelig! Klarer ikke se på eller spise eller lukte mat med mye smak! Middag generelt er utelukket! Det er så ekkelt!

Så går jo rundt å føler meg kjempedårlig gjennom dagen!

Jeg spiser epler, drikker mye vann og litt te. Spiser frokostblanding med melk og evt en baguett med ost og kokt skinke! Minimalt med smak!

Heldigvis er dette noe som metter!

Skulle det gå to minutter for lenge til jeg spiser må jeg nesten gå å legge meg! Alt er tiltak!

Kjennes ut som jeg får feber og blir sykt, for jeg får så frysninger og vondt i hodet!

Ahh det var deilig å klage litt, ikke bare bare å sitte slik på jobb hver dag!

 

Skal sies at jeg også gikk opp 2 kg her en uke.. Sikkert 3 uker siden.. De sitter fortsatt på! Uansett hvor mye el lite jeg spiser nå! Men men- whatever?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som jeg skulle sagt det selv!

Det er absolutt ingen mat som frister, og jeg må vri hjernen daglig for å finne noe jeg orker å spise. Jeg er heldigvis ikke kvalm, men blir uggen etter jeg har spist. Ikke kvalm-uggen, men stappa-uggen, selv etter kun lite mat. Jeg har gått ned flere kilo, jeg og.

Jeg er ikke vant til å spise mye godteri, men lysten har ofte vært der. Nå orker jeg ikke tanken! Selv ikke cola, som jeg vanligvis MÅ HA, frister ikke.

Jeg tenker at jeg er glad så lenge det ikke er omvendt. Kommer kanskje det og. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du:) Kjenner godt igjen det du beskriver, ingen enorm kvalme.. bare at all mat uansett hva det er.. er like fristende som gråstein! Jeg er gravid med nr 2 nå og i mitt forrige svangerskap hadde jeg det på samme måte. Ingen matlyst. Det endte med at jeg gikk ned flere kg og ble innlagt med intravenøst. Selv om det ikke er heldig å havne i den situasjonen, så gikk alt fint med den lille i magen:) De klarer seg jo på ganske lite energi de første ukene. Uansett.. det jeg har lært til denne gangen er at mat er som medisin. Jeg drikker en del energidrikker som jeg får kjøpt på apoteket. De inneholder ca 300 kalorier, så det kan være greit å heller få i seg noen av de når maten vokser i munnen:) anbefaler den med skogsbærsmak og den med jordbær:) og når man ikke har lyst på mat er det lett å glemme å spise. Høres kanskje rart ut, men jeg har på alarmen på mobilen hver 3. time. Det hjelper veldig å bare spise litt, men med jevne mellomrom:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 4 kilo og regner med å gå ned mer. Ingenting frister, men sulten heletiden. Starter dagen med en halv banan, noen dager klarer jeg å få i meg en hel banan og litt yoghurt. Kvalm enten jeg spiser eller ikke, men har det litt bedre enkelte dager. Klarer jeg å spise, så må det være noe jeg har lyst på eller har toleranse for akkurat den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...