Gå til innhold

bør jeg la far dra på julebord i år??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

julebordet er en uke etter termin, og skal holdes gjennom en hel helg 4 timer unna sykehuset jeg skal føde på..

 

nå sier jordmor at det er sansynlig at den lille kommer før, men det er også mulig det er snakk om en setefødsel eller eventuellt planlagt keisersnitt(som da kommer til å være ca to uker før julebordet).. har en sønn på 2,5 fra før også..

 

jeg unner far virkelig å reise, men føler jeg ikke helt vet hva jeg begir meg utpå om jeg sier ja når det er så mye variabler jeg ikke kan styre elelr kontrollere før jeg står midt oppi det.. :S

 

to små og et ferskt keisersnitt er ikke noe jeg ønsker meg alene første tiden..

om lille snur seg og vi går på overtid vil jeg veldig gjerne ha han med på fødsel i edru tilstand!

jeg vil også gjerne at han skal være her med oss første tiden, ivertfall til vi kommer inn i rytmen med to små, julekaos og ja generellt..

men så er det det da at jeg unner han virkelig denne turen(vi er begge invitert og alle utgifter er dekket og det er en kjempetrivlig gjeng) hehe, må vel i disse utro-tider legge til at rissikoen for at han havner med en annen er laaangt unna ;)

 

hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville ha sagt at han skulle melde seg på, og ta forbehold. Du vil slite om du skal ta deg av en unge på 2,5 om du akkurat har tatt ks...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om far burde få LOV til å dra på julebord?

Så klart!

Hva er det med enkelte kvinne her inne?

Har dere halsbånd på mennene deres også?

Og hva slags menn er det som finner seg i slik oppførsel?

Ikke mye menn i mine øyne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La faren bestemme selv? Han er uansett bra uempatisk om han velger å la dama si i stikken med ferskt keisersnitt, en nyfødt baby (som kanskje har kolikk eller nekter å sove andre steder enn oppå mor), i tillegg til en 2-åring...

 

Her ville ikke barnefar dra noe sted i det hele tatt den første måneden etter at babyen var født, da han bare ville være sammen med og kose med/stelle babyen når han ikke var på jobb.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk også beskjed om at jeg kom til å føde tidlig (4 uker før) for jeg hadde 2-3 cm åpning og var helt moden. Alikevel gikk jeg til termin, så ikke hør på de som sier noe om når babyen kommer. Håper mannen din forstår av seg selv at han burde bli hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be ham om å melde seg på med forbehold. Kanskje din mor eller noen andre kan komme og være til hjelp hos deg og ungene den tiden han er borte.

 

Men altså med forbehold for det kan jo være at du er i veldig dårlig form, ligger på sykehus eller noe annet. Og mannen vet sikkert sin hjemmetid, det gjør i alle fall min :-) Det virker jo som om du vil at han skal få denne tiden på julebord dersom ikke annet gjør det vanskelig, så se det litt an bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heg har en mann som ikke tar det som en selvfølge at han skal på fest når han har små barn, og siden det er snakk om en uke etter termin så er det faktisk viktigere ting enn et julebord.. men siden jeg ikke er ei som på død og liv skal kontrollere min mann så vurderer jeg å sette meg selv til side for å la han få dra..

 

om han drar så er det fordi vi begge føler oss trygg på at det går bra med meg å barna mens han er borte..

 

om du syns det er greitt at din mann velger fylla med kollegare tre dager til endes i forhold til at du er på sykehuset og trykker ut en 5kgs unge med rumpa først eller nylig har vært igjennom en opperasjon som sier du ikke skal løfte mer enn ungen din og likevel holde hus og hjem kmens han fyller seg så er jo det ditt valg.. ikke mye mann det i mine øyne men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg unner han et avbrekk og en mulig "pause" før stormen om babyen ikke enda har kommet.. :) hehe, og egentlig på samme måte dersom babayen har komemt og ting går fint med oss som blir igjen hjemme..

 

men det er så mange "dersom" at jeg vet riktig ikke helt hva som er best.. det er også ganske vanskelig med forbehold, siden de skal bestille flybilletter og hotell senest den 25nov ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la han gå.. men at han ikke drikker, slik at han kan komme hjem til deg om fødsel skjer... (evt. du ikke klarer dine små alene... tror ikke du skal løfte de første 6 ukene etter keisersnitt, så dersom du ikke har noen til å hjelpe med eldstemann bør han selv forstå at han ikke skal dra.) legg frem for han hva som er alternativene... altså at det er helsemessig uforsvarlig å være alene med to små etter keisersnitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er forberedt på å gå over termin, så det er ikke noe jeg legger mye vekt på nå om den skulle komme før..

 

sist fødsel gikk veldig fint og jeg var tilbake på beina 30 min etter og hadde ikke vondt hverken her eller der og var tilbake til det samme gamle.. regner med det ikke blir slik nå, men krysser jo fingrene! og om jeg har slik flaks at jeg er i form så skal jeg klare to små selv om den ene skulle være vanskelig å roe.. men det er jo enda en tin jeg ikke vet noe om før jeg er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

han vet hva det innebærer, og sier han vil være her med oss, men jeg vet jo at han også vil på julebordet, ikke nødvendig vis mer enn å være hos oss, men vi skal jo være her når han kommer hjem også..

 

er ikke ute etter å presse han av gårde, men vet det hadde vært han vel unnt!

 

svigermor sier plent julebord er uaktuellt og at han har me då holde seg hjemme, men jeg ser ingen grunn til å nekte han å reise om alt er vel med oss eller dersom fødselen ikke har startet en gang..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann hadde ikke vært inne på tanken engang at han skulle dratt på det julebordet, han kan heldigvis tenke selv slik at jeg slipper å fortelle han hva han kan eller ikke kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men kan ikke "far" tenke selv? Er det opp til deg å bestemme om han får lov eller ikke? Har ikke "far" lyst å være til stede ved fødsel og den første, magiske tiden etterpå?

 

Jeg blir ganske satt ut av alle problemstillingene her inne! Man får da bare et visst antall barn i løpet av livet, og om et julebord, samme hvor "vel unt" det er, er da bare en bagatell i den sammenhengen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke snakk om at far skal velge julebordet forran fødsel, det gjør han ikke og det hadde ikke jeg gått med på heller.

 

MEN

jeg ønsker å la far dra dersom alt ligger til rette for at vi klarer oss uten han denne helgen.. enten barnet er fødd og jeg er i god form, eller om barnet enda ikke har kommet.. far selv har jo selvfølgelig siste ordet i saken, men han bryr seg om hva jeg mener og legger stor vekt på det..

 

om jeg kunne bestemme så ville jeg valgt å endre datoen på julebordet(men det er ikke aktuellt da det er snakk om 50 andre) elelr jeg kunne planlagt en drømmefødsel og en unge som var enkel som fy som bare sov og spiste, kunne ønske jeg visste at det ikke kom snø denne helgen slik jeg slapp å stå med to små barn og spa ut bilen dersom det var grunn til å dra ut å kjøre.. idiellt sett så hadde jeg sett at toåringen ikke kom til å være sjalu og at alt var rosenrødt slik far kunne dra med god samvittighet..

 

men det kan jeg jo ikke når jeg ikke vet "noe' enda.. forrige fødsel tok 3 timer og på den tiden rekker jo ikke far å komme seg i bilen å kjøre 4 timer til sykehuset..

 

jeg ønker han i pose og sekk fordi han fortjener allt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns at han skal mede seg på, med forbehold (slik noen sa over) så hvis det blir krise så kan han være hjemme, eller så kan han bare være der en, eller 2 dager..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldt ham på med forbehold - tipper jeg?

 

Om alt er vel i heimen, kunne han vel dratt, men om det blir for mye for deg rett etter fødsel, bør han holde seg hjemme akkurat i år.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så mange "hvis og om" så er vel det enkleste å la julebord være julebord og heller konsentrere seg om den store hendelsen som skal skje.

 

Det er jo en fin tanke at han fortjener det beste, men om avgjørelsen bidrar til mye stress med tanker om tenk om og hvisatte, så hadde nok en ansvarlig mann latt kollegaene ta seg av julebordet i år og heller kommet sterkere tilbake neste år. Noen ganger må man bare prioritere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...