Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 jeg har 1 helgevakt på en butikk(hvor jeg hadde full jobb før)pga sjefen. han mener alle dagvaktene er tatt og jeg kan ikke komme etter( 9 mnd.)permisjon å få tilbake alle vaktene mine......hva??! samboer nekter å støtte den butikken mere og jeg må si meg enig. Sjefen krangler med alle ansatte, lyver om oss, lar bare oss arbeide og "hviler" selv....jeg har absolutt ikke noe imot å arbeide, jobber som en hest, men han burde da også gjøre noe.... har ei venninne som også jobber der og føler det blir litt feil å boikotte hele butikken, men den går jo ikke konkurs pga at vi slutter å handle der(er foressten flere som er sluttet både å jobbe og handle der pga han)...tilogmed en veledighetsorganisasjon er sluttet pga han!!! uff at det skal være slik:( har heldigvis fått meg noen dager på en annen jobb og vurderer å si opp snart... feil av meg å la være å handle der?
Hufsla Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 du kan da handle hvor du vil uten at det er feil. Om du har hatt full jobb før permisjon har du vel fremdeles krav på det? Og har du barn under 3 år har du krav på tilrettelegging så sant ikke det er til stor ulempe for arbeidsgiver. Det er naturlig å dele på vaktene, og du må forvente at du må ta din del av kvelds- og helgejobbing.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 ja det skjønner jeg også jeg er i tillegg alene om barnet i ukedagene og har ingen barnevakt:( men hvilken tilrettelegging har jeg krav på?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 hadde forresten bare dagvakter før, og vil iallefall ha 50%...arbeidsgiver er klar over situasjonen min og sier han ikke vil miste meg, men.....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå