Gå til innhold

Middagsvaner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var inne på denne "omdiskuterte" bloggen og kom over ukesmenyen: http://villapaprika.no (litt ned på siden)

 

Det jeg lurer er om det er vanlig i de fleste hjem å ha slike "kosemiddager" hver dag? Eller er det bare jeg som regner det som kosemiddager? (hvis vi ser bort i fra grønnsakssuppa og medisterkakene...)

 

Spiser ikke folk f.eks fisk?

 

(ikke ute etter en diskusjon om bloggen altså, men om middagsvanene til folk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det så unektelig ganske så godt ut, men nei: Vi har ikke "kosemiddag" hver dag. Kosemiddag er forbeholdt fredag og/eller lørdag.

 

Til hverdags spiser vi "vanlig" kjedelig middag uten fete sauser, dressing og slikt. Og vi spiser mye fisk. Har fisk 4-5 dager i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vi hatt; gryterett, fiskegrateng, fiskekaker, kalkun i pannemix.... Og i kveld vet jeg ikke hva det blir egentlig.

 

Men skal innrømme at det ofte blir kosemiddag i dette huset. Ingen barn her enda, så ingen barn som lider under våre dårlige vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det så ut som en grei ukesmeny!

jeg for min del, ville ha pakket inn en fiskemiddag en av dagene :)

å, dhvis alt er hjemmelaget, så er det jo flott..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke dette så galt ut jeg?? Dette er jo bare en uke, kanskje de har fiskemiddag 4 ganger neste uke? Hva tenker du da?

Denne uken hadde vi:

mandag: kokt torsk

tirsdag: grønnsaksuppe/lapskaus

onsdag: frossen pizza

torsdag: grove pannekaker (fykj, det blir vanlige fine neste gang!)

i dag: taco

helga vet jeg ikke enda. Sannsynligvis elgbiff på lørdag og hjortesteik på søndag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men... Det var jo ikke grønnsaksuppe hun hadde laget, det var jo soddboller oppi den. Da er det faktisk ikke grønnsaksuppe, men kjøttbollesuppe.

 

Bare sånn for å være litt flisespikker her.

 

Synes for øvrig det var lagt opp alt for lite grønnsaker ift kjøtt og poteter på de bildene hun hadde lagt ut, men det er nå bare min personlige smak. Jeg er jo heller ikke så veldig glad i kjøtt generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

"Kosematen" den uka: taco, indrefilet, bakt potet med tilbehør, kylling med brie og hamburger. Sånne middager har vi i helga eller hvis vi skal kose oss skikkelig en dag.

 

Regner suppa og medisterkakene som vanlig middag. Men vi har tydeligvis forskjellige oppfatninger da.

 

-HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mine øyne er det ganske mye kosemat... og den grønnsakssuppa så det ut som hun hadde hatt melon oppi og jeg ville nok hatt noe brød/baguetter/rundstykker til.

 

Bakt potet ser jeg på som tilbehør når man griller og synes ikke bare det passer som en middag.

 

jeg synes også man burde ha fisk vertfall 1 dag i uka.

 

Denne uka har vi hatt

Mandag: Kjøttkaker,poteter, erterstuing og grønnsaker

Tirsdag: Laksefilet med sitronpepper, ris og salat

Onsdag:Fiskekaker,poteter,makaroni og grønnsaker

Torsdag:pasta med pastasaus og kjøttboller

Fredag: Aner ikke da vi skal i selskap og får middag der;)

Lørdag blir det nok taco

Søndag blir det middag hos ei veninne og mannen så aner ikke hva vi får da heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...