Gå til innhold

hvor mange kalendere har barna deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har dette som et tema hvert år. ungene får kalendere av de fleste før jul. alle vil gjerne gi. det er jo koselig. men det er det at når alle gir så blir det så mange. noen har også gjerne sjokolade kalender, og gavekalender, flax kalender er det også noen som gir.

totalt 5 som gir.

barna er 1 og 3 år. og syntes dette er veldig mange kalendere for så små barn.

hvordan løse dette. syns det er dumt på en måte at barna får så mange.

vi foreslo i fjord at dem kan bytte på og gi anhvert år. da blir det ikke så mange. men dette ble ikke godtatt.

tips mottas med et stort takk.

takk på forhånd til de som svarer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har 2. En pakkekalender som jeg har lagd og en Røde Kors-kalender som hun har fått av oldemor, min mormor.

Mormor hadde som tradisjon da vi barna var små at vi alltid fikk Røde Kors-kalender. Nå gir hun til alle barnebarna. Koselig:-)

Hvordan dere løser det? Ved i så "i år fikser vi kaldender til barna selv".

Skrevet

våre barn har 1kalender.

det får holde. det er tross alt gavegilde på julaften og jeg synes ikke noe om at hele desember skal fylles med gaver hver eneste dag. jeg har noen småting som jeg gir innimellom også har vi aktiviteter men ikke til hver dag.

nå er det faktisk slik at du bestemmer over dine barn. ønsker du ikke så mange kalendere så gir du beskjed om at dere selv står for kalendere i år så kan de heller legge pengene sine i selve julegaven eller på konto til barna. eller rett og slett bruke dem på seg selv.

de kan eventuelt ha kalendergavene hos seg selv så kan barna få når de er hos dem.

du kan også legge hele kalenderen sammen og gi det som en stor gave på julaften. ang. flaxkalender så er jo ikke det så voldsomt, det er jo bare ett eneste kartongark.

Skrevet

Her i huset har vi foreløbig ingen kalendre.

Jeg pleier å lage 1 kalender til mine fire barn, hver dag er det 4 sjokoladebiter i hver "pakke". Mer har ikke jeg råd til med min kontantstøttelønn og fire barn. Likevel er det en veldig koselig tradisjon!!

Skrevet

de får bare en kalender hver. I forfjor hadde de hver sin sjokoladekalender, og en pakkekalender de delte.

Jeg ville bare ha sagt at barna mine skal ikke ha mer enn en kalender, så kan dere heller legge mer penger i julegaven.

Skrevet

En pakkekalender hver. De får også en kalender på del som de har til barne-TV, så i år blir det vel Jul til Blåfjell. :) Hender at mormor kommer med en flaxloddkalender, men det viser jo ikke minsta noen interesse for, så det blir best for storebror. Det er helt OK for meg, de kan få kose seg med kalenderne sine.

Skrevet

vi ønsker ikke såre noen eller gjøre noen sinna. de ønsker og glede barna. vi har prøvd og finne løsninger på dette,. ved anhvert år. men da blir folk sinna.

første året når eldste var 6 måneder fikk han kalender. og oldemor ble sur når vi sa nei, han får ikke sjokolade i år. enkelt og greit.

de prøvde seg igjen når minste var 3 måneder og ga ungene da sjokolda kalender. vi nektet da også og gi noen kalender sjokolade til barnet.

de som gir kalender blir veldig furt når vi holder igjen, slik vi har gjort.

det er jo kejmpe koselig at folk vil gi kalender. men blir veldig mange.

Skrevet

Ingen i år, men så er hun bare 16 mnd og skjønner ikke bæret av kalendere heller. Men på hennes vegne blir det en flax-kalender. Og eventuelle penger settes inn på hennes konto.

Neste år derimot, blir det en pakkekalender, hvor de som ønsker kan bidra med en eller flere pakker i den

Skrevet

Jeg jobber i en lekebutikk og ser at det er flere besteforeldre som er med og spleiser på pakkekalender. Har hatt flere stykker som sier de har fått i oppdrag å handle et visst antall smågaver til kalenderen, og oppgaven er fordelt til flere besteforeldre og oldeforeldre..

Om du kjøper/lager en fin gavekalender, også kan alle beste- og oldeforeldrene f.eks kjøpe 5 smågaver hver så har alle bidratt til kalenderen.

Mine unger har en kalender, en pakkekalender som jeg lager. Men vet svigermor kjøper hver sin sjokoladekalender til de som står der, de er gjerne innom henne et par ganger i uken og da åpner de flere luker på en gang ;)

Skrevet

Jeg for min del syns det er helt tåpelig og meningsløst med flere enn en kalender!? I år lager jeg en pakkekalender med morsomme og nyttige ting, og gutta får trekke pakke annenhver dag. Poenget med kalender er å telle ned til jul, hvorfor skal man merke av dag nr 1 flere ganger? Mystisk. Men skjønner jo at eldstegutten min syns det er rart og urettferdig at ene fetteren hans får sjoko-kalender, gave-kalender og Lego-kalender. Men den greia der følger jeg bare ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...