Gå til innhold

Dere som har Mac... Angående å ta opp lydfiler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en innlevering (er student) og skal ta opp en lydfil. Hvilket program skal jeg bruke? Det står i oppgaven at jeg skal bruke audacity, men kan jeg det når jeg har Mac? Hva skal jeg evt. ellers bruke? Jeg holder på å prøve med Garageband, men vet ikke om det går, det blir et sånn underlig ekko...

Hjelp! Trenger svar fort, for jeg må komme i gang med oppgaven...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er et program lagret på mac'en din som heter podcast publiser. du finner det ved å skrive det inn i søkfeltet øverst til høyre (der det er et forstørrelsesglass: trykk på det og skriv podcast publisher)

Når du har tatt opp lyden kan du trykke Del nederst til høyre og sende deg selv filen på mail osv. Veldig bra til å ta opp lyd med! :)

Skrevet

Når jeg trykker på ikonet for podcast må jeg oppgi tjener, og det står at jeg må ha tilgang til en datamaskin med Mac OS X server med podcast producer. For å være ærlig skjønner jeg ingenting av hva dette er... Er det noe jeg ikke har? Kan jeg få det gratis noe sted?

- Og sist men ikke minst: er det mulig å redigere lydopptaket dersom jeg sier noe feil, hvis jeg bruker podcast? Jeg vil absolutt trenge å redigere opptaket, for jeg kommer garantert til å si noe feil...

Skrevet

Nei du må ikke det, da har du åpnet feil program det er nemlig to program. Du har sikkert åpnet Podcast Capture. Lukk det. Programmet du skal bruke heter Podcast Publiser.

Velg Ny Lydepisode og trykk Ny Podcast ved siden av. Når du har tatt opp lagrer du ved å trykke Del

You can do it ;)

:)

Skrevet

og ja du kan redigere enkelt, dvs. forandre på start-stopppunkt. Vil du gjøre mer avansert redigering kan du dra filen inn i garage band og gjøre det der

Skrevet

Tusen hjertelig takk for hjelpen! Da skal jeg prøve en av dem, og da får jeg det forhåpentligvis til! Tenkte ikke på å google audacity og mac, jeg...

:-)

Skrevet

bare hyggelig :) man finner det meste på google. Du kunne også googlet lydopptak mac

Masse lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...