Gå til innhold

Hva har dere lagt i kalenderen til barna deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ca halvparten igjen. Men jeg har kjøpt masse dyr (hun får tre i slengen), godteri til lørdagene, bubbles, fargeblyanter, stav med glitter inni, litt prinsesseting. Og så stopper ideene opp.

 

Hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skryte skryte....

Helt toskeskap å kjøpe for 6000 når de får masse julegaver i tillegg.

Kunne ikke du ha gitt noe til redd barna i stedet?

 

Jeg har bare en nyfødt, så her blir det ingenting enda Hi. Men søk litt på nettet, så finner du nok litt av hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er bortskjemt men vi har råd til det.

Har kjøpt julegave allerede.

Kjøpte Wii med 9 spill.

Og en 3D ds med noen nye spill der og.

Har er jo tross alt 6 år,og da har de fleste spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oje, håper du mener 600,-?

6000,- er jo 250,- kroner pr. dag! Galskap.

 

Til HI;

 

I fjor lagde jeg noen fine kort og la i noen av kalenderdagene, hvor det sto "Skøytetur etter barnehagen/skolen" eller "Vi pynter pepperkakehus" eller "Vi leier en julefilm, kino i stua" eller "Vi henger ut julemat til fuglene" eller "Vi baker pepperkaker"

 

Falt veldig i smak - leste kortet ved frokosten, og så gledet hun seg til å gjøre aktiviteten da hun kom hjem på ettermiddagen. Kos å gjøre ting sammen, pluss at man slår flere fluer i en smekk og får gjort juleforberedelser!

 

Smågaver de andre dagene (neglelakk/hårspenner/penstrømpebukse/julebok - praktiske pene ting som faktisk blir brukt), og godteri på lørdager.

Ellers har juletrepynt vært en slager, blir en hyggelig liten samling etter hvert, og SÅ stas å få henge opp sin egen pynt på treet! Kos dere i adventstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råd til ha bortskjemte barn er én ting.

Hva slags mennesker man ønsker å oppdra og sende ut i verden er en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"han er da tross alt 6år og da har de fleste spill"

 

hahahahah!!!!

 

og 3ds er skadelig forresten.

 

forøvrig enig med anonym 11:10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt så mye enda, men sålangt har jeg kjøpte div. hårspenner og strikk, leggvarmere, balettdrakter, luer og snop. (har to småjenter)

 

Gir slike ting som de likevel skulle fått, så slipper vi masse små plastrælsaker som bare havner i søpla etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har RÅD til å kjøpe kalendergaver til flere hundre hver dag hvis jeg vil, men det gjør jeg selvsagt ikke. Hva blir gleden med julaften da? Skal jeg kjøpe en bil til dem for å toppe alle kalendergavene? Alt med måte, penger eller ei.

 

I vår kalender har vi masse forskjellig, gir som regel litt praktiske ting som de har behov for uansett, eller f.eks. en teaterbillett hvis vi uansett skal dit. Barnet synes det er superstas allikevel. Dette har jeg til guttungen;

 

- Pepperkakeformer

- Teaterbillett (det er til en juleforestilling, som vi alltid drar på)

- 20 kronestykker (han sparer på grisen sin)

- Slim (sånn lekeslim).

- Tøff refleks (flodhest med piggsveis)

- Tøff tannbørste

- Sokker med Spiderman (idolet)

- Nøkkelring

- Lego (en veldig liten pakke som jeg fikk på tilbud)

- Badeskum

- Hekla tøff lue

- Julekule (pleier å få det på julaften) - den henger vi på treet. Pleier ofte å være julekulen til f.eks. UNICEF, og det snakker vi litt rundt dette med å dele med andre osv. En fin tradisjon.

- Puslespill

- Bok

- Fotballkort

- Spidermantruser

- Kinobillett

- Tøffe figurviskelær

- Klistremerker

- Sjokoladenisse

- Tøffe penner

- Figurer (samme hva, han liker all slags figurer).

- Tøffe magner til oppslagstavlen hans

- Kortstokk

 

Det er vel det til guttungen.

 

Til jenta har jeg kjøpt:

 

- Klistremerker

- Truser (har lyst til å slutte med bleie snart).

- Søt hekla lue med apeører.

- Julekule (samme tradisjon der som med storebror).

- Hekla dukkekjole

- Fingerdyr fra IKEA

- Nøkkelring

- Hårstrikker

- Hårspenner

- Ballonger

- Smådyr

- Puslespill

- Bok

- Sokker

- Sprettball

- Kosedyr

- Pepperkakeformer

- Sjokoladenisse

- 20 kronestykker til sparebøssa.

- Boks med motiv av en søt mus

- Kul tannbørste

- Klut formet som et dyr og som løser seg opp i vann.

- Badeskum.

- Perlekjede

 

Lillesøster er fortsatt litt liten, så vet ikke hvor mye hun kommer til å forstå... Men må jo få siden storebror får. :)

 

Husker forresten at ei venninne fikk dress i pakkekalenderen sin. Vi andre var sååå misunnelig, koblet liksom ikke at vi andre hadde fått vinterklær utenom. ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kanskje i kjøper i overkant av mange gaver til gutten vår, men det er viktig for oss at han blir poppulær og derfor har det nyeste av det nye til enhver tid.

Og selv om han få et pag fine gaver i uken så blir han alltid fornøyd:)

Koselig da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er den samme innleggeren som både 11:08 og 11:10

 

Kjedelig om du virkelig tror at barnet ditt blir bedre likt av å ha det beste og nyeste av alt. (selv om jeg tror du tuller med oss for å provosere)

 

Husker en av de mest irriterende jentene i klassen min, hun var sånn som hadde alt nytt - men ikke et snev av sosial kompetanse, empati, evne til å dele eller se verdien i andre ting enn de som kostet penger. Og leke med hun synes jeg var kjemperart, for hun sa så mange rare ting.

Jeg husker hun fortsatt, og jeg var 7 år!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom apoteket og fant en toalettmappe, såpe, og sånn magisk klut. Ellers har min siklet på sånne små frokostblandingsbokser, og kommer til å få det også et par ganger. Noe snop blir det jo. Fant en mcqueen julekule på euro pris, er vel med sjokolade inni. Men er så populært. Ellers har jeg tenkt på klinkekuler, såpeboble. Får se. Litt tid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gutt på 3 år, skal få en eske med fluor tab. og en ny tannbørste, noen småbiler, nye truser, fargeblyanter, aktivitetsblokk, sokker, litt goderier. en sprettball, en ny vannflaske og en ny matboks.. mer hvet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...