Gå til innhold

Frustrert utblåsning!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Utblåsning på anonymforumet i dag ;)

 

Samboer har en søster som studerer i byen der vi bor. Hun pendler 2 timer søndag og torsdag, er vanligvis hjemme der hun egentlig bor i helgene.

 

Jeg er gravid i uke 22, men har vært sykemeldt fra uke 15 pga kraftig hodepine og risikosvangerskap (alvorlig sv.skapsforgiftning forrige gang, akutt HELLP og keisersnitt i uke 35) Må ta det rolig denne runden.

 

Og nå bor denne søsteren plutselig hjemme hos oss!!

Viser seg at hun ikke liker den hybelenhun har i byen, som hun har valgt selv..

Jeg var borte på en veldig rolig tur i helgen, da jeg kom tilbake var hun her med kofferter og alt.

Jeg dro på søndag og kom hjem tirsdag, da hadde hun vært her fra søndag. Og skal bli til nå på søndag! Skal visst på teater i byen på lørdag, og mannen hennes kommer hit for å overnatte også, med onkelungen sin.

 

Greeeeit, samboeren min har sagt det er ok, men jeg trodde da virkelig ikke dette var langtids! Har sagt fra til han at det var ufint å inngå en "avtale" med hun uten å snakke med meg, men "det er jo søsteren min..."

Jeg er jo vant til å sulle rundt i eget tempo med dette hodeverket, og må sove 3-4 timer hver dag. Ikke varte opp gjest, og rydde etter ett menneske til!

 

Og i går sier hun. "Det ser ut som det blir skole på meg både mandag/tirsdag/torsdag og fredag på meg i neste uke også"

Blaaah...

 

Greit nok om hun faktisk hadde vært på skolen på dagtid, men i dag ombestemte hun seg - og ligger oppe og sover fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal jeg si fra at hun ikke kan være her langtids (altså til jul slik det ser ut nå..) - eller er det samboeren sin jobb? Hva mener dere?

Er jeg kanskje bare hormonell og sliten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du?

Det er faktisk søsteren til mannen din vi prater om.

Har du blitt sammen med han må du også godta han og familien hans slik de er!

Hvorfor skal du kaste ut hans søster?

Hvilken rett har du til å bestemme over han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, like sprinkende oppfatninger her inne som i mitt hode altså ;)

Fikk i hvertfall formulert litt av situasjonen skriftlig, kanskje det går over utover dagen.

 

(Jeg godtar han og hans jeg altså, altfor ofte altfor mye. Hadde en kompis av han boende her i 3 mnd (de 3 første kvalmende mnd. av svangerskapet) - da kompisen hadde flyttet fra kona si. Forskjellen den gangen lå vel i at denne kompisen jobbet mye, og gjorde en aktiv innsats hver dag for å finne seg en ny bosituasjon/ kjøpe leil. - ikke bare la seg ned på soverommet til datteren vår og ventet til ting ble bedre, som hun gjør.)

 

Søt og hyggelig er hun også, en venninne av meg hun søsteren hans altså, det har vi vært i flere år, det er da jammen ikke dét det går på)

 

Sliten i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.06 her.

Sorry gjorde flere ting på en gang og klarte å missforstå innlegget ditt.

Beklager!

Forstår deg ganske godt.

Håper du får sagt i fra på en hyggelig måte slikk at du får den roen du trenger)

Og igjen sorry, leste svaret mitt og ble flau over hvor dust jeg var;)

Jeg forstår situasjonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke man må godta at folk flytter inn uten ditt samtykke, familie eller ei. Eneste unntak er din manns barn (hvis han har noen), det kunne du ikke si noe imot. Men søsteren, nei, det trenger du ikke svelge. Hun har hybel og det er ikke krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du skal si til mannen din at dette orker du ikke.

Noen sier at det er mannens hjem også bla bla bla

Men det er like mye ditt som hans, hvorfor skal du godta at noen bare flytter inn i ditt hjem bare fordi de er i slekt med mannen din.

Han skulle ha hatt en samtale med deg om dette før han lot henne komme å være der.

I tillegg er det ikke bare henne men så får hun mannen pluss andre dratt inn dit også. nei jeg skjønner at du er sliten og det blir mye, du skal da jaggu meg ha med bestemmelse rett i ditt eget hjem.

Greit at mannen skal ha rett til å ha besøk i sitt hjem men det er forskjell på besøk og noen som kommer og slår seg til for lengre periode. Og helt uten at du har blitt spurt engang.

(det er jo ikke sikkert mannen din visste at det skulle bli for mer en noen dager og ikke tør/vet hvordan han skal si nei nå når hun har flyttet inn.)

Men jeg hadde blitt rasende om min partner lot noen flytte inn i vårt hjem for lengre eller kortere perioder (altså over vanlig dagsbesøk) uten å høre med meg hva jeg tenkte om saken først.

Og det hadde jeg blitt om jeg likte personen som ville bo der eller ikke. Har ikke noe med personen å gjøre med det faktum at det er mitt hjem, dit jeg skal kunne trekke meg tilbake og slappe av.

 

I tillegg syntes jeg at om du gir etter og lar henne være der skal det settes krav til henne. Hun skal betale for seg, for å dekke mat, strøm og vann som hun tross alt bruker. Og hun skal rydde opp etter seg selv samt ta sin del av ting som må gjøres i huset. Stor forskjell på å være gjest og å bo hos noen over lengre tid.

Kan nok hende det da blir slik at hun fort kommer seg tilbake i hybelen eller finner en annen.

Og selv om hun ikke gjør det skulle det da bare mangle at et voksent menneske må skjønne at hun ikke skal leve på andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du m,å bare tenke gjennom en grei måte å si det på så du ikke blir sint. Og så enkelt og greit forklare henne at det ikke er et hotell. Skal hun bo der får hun bidra. Kanskje har hun korte sosiale antenner og tenker ikke lenger. Vi hadde det sånn med min svoger, men det endret seg fort da jeg sa ifra. Nå betaler og bidrar han. Han var rett og slett tankeløs og litt sjenert, turde ikke spørre om å hjelpe til. Har kjent ham i over 20 år, men likevel var han redd for å tråkke i salaten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...