Gå til innhold

Dagens dummeste spm ang BH str;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes BH`ene mine strammer så veldig for tiden, sannsynligvis fordi jeg er gravid i 6.mnd og har lagt litt på meg. Puppene passer fortsatt godt i BH`en, men den er litt liten i omkretsen.

 

Ser i min BH at det står 80D, men er usikker på om det er tallet eller bokstaven jeg må ha større str i. Hehe, ja dumt spm.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar;)

 

Føler seg ikke så fresh for tiden med stor mage og store pupper, så hadde vært litt kjipt å dra med seg 20 forskjellige str inn i prøverommet*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den strammer nok ekstra fordi omkretsen rudt brystkassen blir større når vi er gravide pga lungevolum øker :)

 

Tallet er omkrets rundt brystkassen,under puppene. Bokstaven er cup-str. :)

 

Jeg anbefaler deg å gå i en undertøysbutikk for å få deg målt av de som jobber der, de vet hva de gjør. En god str er alfa omega imot ryggsmerter og plager :)

 

Hvis du vil gjøre det selv, så fant jeg en kalkulator/bruksanvisning her;

 

http://www.underverker.no/extra1.php

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende, takk for link!

 

Og ja, det har nok noe med graviditeten å gjøre. Litt tyngre å puste, og ihvertfall når BHen strammer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt får du jo kjøpt "forlengerstykke" som du fester i dine gamle bh-er istedenfor å kjøpe helt nye. http://www.lalina.no/Ekstra-tilbehør/Bh-utvidere/ viser bilde av en sånn. Du finner de ihvertfall på lindex, cubus og kappahl..

 

Går du opp i tall så kan det være endring i cupen og, så en D er ikke nødvendigvis en D lenger... så kan være litt mas å finne helt ny bh om puppene har det bra i den gamle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du alltid BH-en på det innerste hakket? Da bør det vel holde med å utvide hakket. Hvis en BH passer perfekt skal den ALLTID være på det innerste hakket, dersom du ikke får den på der, har du faktisk feil str. i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også kjøpe noen "forlengere" til en billig penge på bl.a Lindex. Det er et tøystykke med hemper som festes mellom hempene på bh-en. Slik blir de bh-ene du allered har, lenger rundt i omkretsen. Jeg kjøpte det mot slutten av svangerskapet, i stedet for å investere i nye bh-er like før jeg måtte kjøpe amme-bh-er. For bh-er er jo ganske dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg har feil str.

Hadde den alltid på innerste hakket før jeg ble gravid, men nå har jeg måtte ta den på det ytterste hakket. Så tror nok at jeg må ut for å shoppe.... så fort jeg får lønn den 20.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var omvendt? Leste et sted at man skal ha BHen paa ytterste hakket, slik at man kan gaa inn et hakk eller to etterhvert som BHen blir gammel og dermed litt slappere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt meg noen gode amme-bher jeg. Dumt å bruke mye penger nå og mer etter at babyen har kommet. Om du begynner å lekke litt melk også så er det greit med ammebh med innlegg. Lett å skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ganske mange ammeBH`er, ettersom det nesten bare er et år siden jeg var ferdig med å amme forrige gang. Men har egentlig ikke tenkt på dem engang, så burde vel kanskje ta en tur ned i pappeskene for å se om de kan passe.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...