Gå til innhold

Har dere faddere til barna deres? Hvor mange i så fall?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har ikke tenkt å døpe lillegutt på den kristne måten, men syntes det høres hyggelig ut med fadder, selvom de kanskje ikke har så mye funksjon lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt human-etisk-inspirerte navnedager til våre barn - med kun slekt invitert hjem til oss.

 

Vi har faddere, min søster og hans bror. De er "back-up" og må "trå til" om vi mot alle odds skulle falle ifra. Vi bruker altså fadderne som "reserveforeldre" om det verste skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14.44

Du vet du ikke kan bestemme hvem som skal "trå til om dere mot alle odds skulle falle ifra"?

Denne tanta/onkelen må vurderes på lik linje med andre fosterforeldre, og dersom de er enslige vil de neppe få tildelt barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde humanetisk navnefest til vesla vår og jeg hadde veldig lyst til at min bror skulle være fadder. Min samboer er fransk og der har de noe som er mer lik gudmor og gudfar. Noe som egentlig blir helt feil i vår situasjon, men er nå sånn vi har det :)

Hans søster er marraine - fadder/gudmor og min bror er parraine/fadder.

De er 2 stk som er litt mer spesielle for jenta vår enn andre i familien :)

På festen hjemme hadde vi laget en "kontrakt" de måtte skrive under på og så fikk de utdelt diplom. Dette skjedde under en tale, så det ble fint og høytidelig :) Min bror ble ihvertfall veldig stolt og rørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var det som var oppgaven til faddere jeg, å trå til hvis noe skulle skje med foreldrene? Det, og være et godt forbilde for barna under oppveksten..

 

Det blir nok humanetisk navnefest her i gården og, har inntrykk av at det er minst like fint som den i kirken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...