Gå til innhold

Er dette normalt? 11 måneder gammel gutt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en gutt på 11 måneder som stort sett er bare blid og god. Veldig glad i å kose og klemme. Problemet er at han må alltid ha noe å fikle med. Vi er med på babysang et par ganger i uken, og da må han hele tiden ha helst ei flaske å bite på/kaste i gulvet eller en leke, hvis ikke hyler han. Så han får jo nesten ikke med seg samlingene, for han er for opptatt med flaska eller tingen sin.

Dette gjelder også på stellebordet, han må ha noe å fikle med. (zinksalve, små babyolje flasker osv).

Ved matbordet har han en drikkekopp, som han liker å holde i og dunke i bordet eller kaste i gulvet.

Får han en stor brødbit selv, river han brødbiten i små små biter før han putter det inn i munnen. (dette skjer når han er lei av å spise, tror jeg, selv om han fortsatt er sulten.) Eller så piller han på biten.

 

Jeg ser jo at andre barn også kaster i gulvet, men er det vanlig å ALLTID skal ha noe å fikle med? Vanlig med dunking av leker og kopper i bord og gulv?

På babysynginga er det ingen av de andre ungene som er sånn. De følger med på de andre barna eller voksne, men etter hvert vil jo de ha det han driver på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er normalt ;-) Noen er bare mer rastløse enn andre. Å lete etter feil og mangler på en på 11 mnd er ikke bra for mammapsyken. Alle barn er forskjellige! Da Junior var så gammel hadde han f.eks. ikke lært å sette seg på rompa, men å gå langs møbler, det gjorde han. Han ålte seg fremover fra før han var 6 mnd, før han lærte å rulle seg mot høyre. De følger ikke alltid boka, men det kommer uansett. Hva om han liker å ha noe å fikle med? Jeg kan si deg med sikkerhet at min lille turbo ikke hadde noe på babysang å gjøre. Å sitte i ro var rett og slett ikke noe han holdt på med! Kos og klem har han begynt med nå det siste året. Han er nå 2 1/2 år og ligger langt fremme fysisk og språket har også virkelig kommet. Slapp av og nyt fremgangen. Det er mange år igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...