Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Hei, jeg venter mitt foerste barn om noen uker, og er litt engstelig for en ting: Puppene mine er godt over gjennomsnittet store, og vil nok fort kunne dekke over babyens nese slik at den ikke faar puste. Er det grunn til engstelse for dette? Noen andre i tilsvarende situasjon med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Det går nok helt fint :-) Den drukner nok ikke i puppen, men det kan blir vanskelig for deg å legge til om du ikke ser godt nok. Det er nok mest en treningssak. Det skal jo ligge helt inni puppen uansett. Undret meg fælt selv hvordan de fikk puste, men de puster inn fra siden, så det går helt fint ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Ikke noe problem! Ingenting å bekymre seg over rett og slett. Bare ta det som det kommer. Ungen din kommer til å legge seg til så hodet ikke forsvinner i puppen.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Jeg også lurte på dette. Har ikke store pupper, men nok til at det så ut som det lille babyansiktet ble borte. Gikk så bra så.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Vel, ikke farlig, men ikke særlig praktisk bare. Man må bruke to hender ved amming, en hånd under ungen, og en for å frigjøre luftveiene til stakkaren. Fikk så mange kommentarer: nei, man skal aldri holde i brystet slik, da kan du få tette melkeganger! Ja, flott, det er enten det eller kvalt baby. Dvs, hvis jeg ikke holdt pupp til side, slapp jo babyen taket og gispet etter luft. Så de kveles jo ikke. Er ikke like nett og greit på kafé f.eks. Fikk aldri tette melkeganger forresten... Lykke til, hilsen pupp-siri.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Jeg har J-cup, og har aldri hatt problemer med å amme pga det. Det eneste er at de kan bli litt tunge, men da går det å rulle et håndkle sammen og legge det under puppen mens du ammer. Når du ligger og ammer, kan det være du bare må holde puppen litt unna nesen, men begge mine barn "innrettet" seg etter dette, og lente hodet litt bakover, på en måte.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 De problemene har jeg ikke hatt med mine ihvertfall, men kanskje ikke puppene mine er store nok til sånne problemer. (tror jeg har størrelse 75 DD, evt. E) Har samsovet og nattammet lenge med begge, bare ligget på siden i senga og halvsovet mens de har diet, Veldig kjekt å bare kunne strekke begge puppene til baby uten å måtte flytte ungen over til andre siden når neste pupp skulle tømmes;-) Eneste gangen jeg har hatt tette melkeganger var når jeg brukte Mei-tai eller for trang topp, da presser det så mye på brystet at ene kjertelen hovna opp og gikk tett, så obs obs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå