Gå til innhold

får man etterbetalt penger etter 8 uker karantene tid??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har pratet med nav flere ganger. får ulike svar. og det er slitsomt. jeg venter meg penger om 1 uke. men skjønner ingenting av dette.

 

jeg sa opp en jobb i mai. men har hatt en sommerjobb som jeg har kontrakt på enda. og jobben i mai har de tatt utgangspunkt i. jeg syntes dette er rart. er vell siste jobben man skal regne ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du sier opp jobben din, får du 8 ukers karantene på dagpenger. det betyr at du IKKE får utbetalt noen dagpenger de første to månedene etter oppsigelse. Har du hatt sommerjobb, har du jo fått en ny jobb før det har gått 8 uker. Da kvalifiserer du ikke for dagpenger overhode med mindre du har jobbet mindre enn 50%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en sommer jobb. jeg fikk en dato til nyttår på min kontrakt. for at jeg kunne få fast jobb der.

 

jeg jobber ikke. jeg går hjemme. men ingen inntekt nå,.

 

vikar jobben min trenger meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller vel ingen rolle om det er sommerjobb, fast jobbe eller vikariat. Når du har jobbet får du selvfølgelig ikke dagpenger.

Uansett får du ingenting de første 8 ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles en jobb, uavhengig om du jobbet kun i sommer. Du får ikke dagpenger for de 8 ukene etter oppsigelse av sist jobb du hadde(altså sommerjobben). Dersom du ikke har sagt opp sommerjobben, men har blitt permitert derfra, så kan du har rett på penger fra dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...