<3 januar 2012 <3 Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Hei! Jeg og mannen min venter en liten gutt i midten av januar. Noe som vil si at jeg går ut i permisjon rett før jul, i jula skjer det jo ofte litt festligheter og sammenkomster:) Min mann er ikke en som drikker mye eller ofte what so ever, men vi ble så bedt bort på nyttårsfeiring! Som er 12 dager før termin! Han visste ikke om vi burde eller skulle reise dit! Ettersom det da ikke var lenge igjen til terminen! Jeg sa: joda det går sikkert fint, du trenger jo ikke drikke, eller ikke så mye:) Han var litt i tvil da.... Selvom dette er jo ikke noe vi trenger å bestemme nå uansett, men er 12 dager før termin risikofyllt? Med tanke på at fødsel kan begynne og mannen ville jo ikke være full eller brisen under fødsel:) Og hvem skal kjøre oss til føden da liksom?! Jeg tenkte at 12 dager før termin er ganske trygt med mindre man har fått beskjed om at man kanskje kan føde når som helst.....???? Jeg har tenkt litt i ettertid at det ikke er sikkert at jeg har såååå lyst å reise bort på nyttårsfeiring veldig gravid:) Pluss at hvertfall jeg må være hjemme før tolv slik at hundene slipper å være alene hjemme mens det er rakketter ute! Mannen min skal på julebord 2. desember og sa at han ikke trodde han kom til å finne på så mye sprell etter det:) Mannen min er veldig fornuftig og omtenksom:) Og han drikker som nevnt sjeldent og drikker seg så å si aldri snydens, så jeg er ikke redd for det:) Men spørsmålet mitt blir litt slik: Fra når bør pappan holde seg edru?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Har 4 uker til termin (men ting er nesten i gang alt) og min mann tok sin siste øl på lørdag for snart en uke siden.. Han har ikke turt etterpå. Begge de to forrige er født 3 og 4 uker før termin.... =) Jeg nekter han ikke noe, han er bare fornuftig selv.. he he =)
FirstAidKit Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Jeg er 35+3 og har fått beskjed av legen om at det ikke er usannsynlig at fødselen kan starte når som helst. Hadde rier for noen dager siden som dabbet av etter noen timer. Mannen min tør ikke reise bort på dagstur med jobben i helgen pga en mulig fødsel, og har heller ikke planer om å drikke noe frem til fødselen. Termin om litt under 5 uker, så i utgangspunktet skal det jo være trygt - men siden ting har begynt å skje, så tør han ikke. Jeg tror ikke jeg hadde vært komfortabel med at han skulle drikke så nærme termin som du snakker om. Men det er rett og slett fordi jeg ønsker trygghet rundt den dagen jeg skal føde, ikke en brisen mann Vanskelig det der
Eplebiten Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Jeg tenker at jeg ville ventet med å ta avgjørelsen når det nærmer seg. Er jo fremdeles et par uker til. Her drakk han siste gang 21 oktober, samme dag jeg gikk ut i permisjon. Men har tar seg fremdeles en øl eller to i helgene og jeg er to dager unna termin nå, men denne helgen tror jeg at jeg sier nei. I tilfelle det skjer noe.
<3 januar 2012 <3 Skrevet 11. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2011 Jeg tipper at mannen min ikke kommer til å drikke noe etter julebordet sitt 2. desember, da er det over 4 uker igjen til termin:) Og jeg er jo glad for det:) Dette er vårt første barn så jeg vet ikke noe om hvor lang fødeselen min blir eller om jeg har risiko for å føde for tidlig å sånn:) Jeg er enig i det dere skriver, man vil jo ikke ha en brisen mann på fødsel eller være avhengig av at noen kan kjøre oss fordi mannen ikke kan:) Og mannen vil nok heller ikke det for å si det slik:) Men samtidig så er det så sjeldent mannen min egentlig er på sånne sammenkomster, og føler meg nesten litt slem hvis han ikke drar fordi jeg bare kanskje kan føde:) Vet han synes det er moro, men samtidig er jeg ganske sikker på at han ikke kommer til å la meg være hjemme alene nyttårsaften når det da er 12 dager til termin:) Han er bekymret for meg allerede nå mens jeg kjører til og fra jobb å sånn:) Jeg selv er så sikker på at vår lille gutt ikke kommer før etter termin:) Men jeg har jo aldri være gjennom dette før, og ting kan jo forandre seg før den tid:) Jeg ønsker også trygghet rundt den dagen jeg skal føde:) ut i fra det dere skriver så er kanksje 12 dager før termin risikofylt, og at det kanskje er best å heller vente til neste år:)
septemberpiken Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Her er det ingen restriksjoner, men det er jo forskjell på å drikke og å drikke. Mannen har ikke vært på fest på en stund, men han tar seg fortsatt en øl nå og da. Jeg tenker ikke spesielt på det... forventer ikke at fødselen går så raskt at han ikke skulle rekke å kjøre meg til føden, men siden vi bor 5 minutter unna får vi i verste fall ta en taxi, hehe. Jeg er en veldig lite stresset person, og mannen av det fornuftige slaget, så det ordner seg nok uansett, tenker jeg. Jeg ser heller ingen problemer med å dra i selskapeligheter, men rett før termin forventer jeg jo at man ikke drar på fyllefest, mens et glass vin til maten er greit.
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Jeg tenker at jeg ville hatt en nødløsning. Nyttårsaften er ikke enkel å skaffe taxi på... Ellers ville jeg nok ha foretrukket om han drakk med måte, slik at du har en oppegående partner på sykehuset. Dere kan vel delta på festen, uten at han må drikke?
prøver1991 Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 Jeg synes han skal bare gå ut men holde seg borte fra alkohol, det går an å ha det gøy fordet om man ikke drikker
strikkedilla Skrevet 11. november 2011 #9 Skrevet 11. november 2011 Da vi fikk datteren vår jeg 3,5 år siden var mannen min på byen sammen med en kompis på lørdag og vannet gikk natt til mandag. Hun ble dag født mandags-morgen, på dagen 3 uker før termin. Vi hadde snakket om at dette nok var siste gang han gikk på byen før hun ble født, men jeg unnet han virkelig denne turen ut! I ettertid har jeg tenkt at det var igrunnen flaks at ikke fødselen ble et døgn tidligere, men det er jo sånn mann aldri kan vite på forhånd. Da bodde vi dessuten kun 5 min kjøring fra sykehuset. Så hadde det stått om så kunne jeg nok kjørt selv! Nå har vi 2 timer kjøring til sykehuset, evnt 1,5 timer dersom det går ferge på den tiden av døgnet (igjen ferger mellom ca kl 21 og kl 07). Dette er såpass lang biltur at jeg håper virkelig at jeg slipper å kjøre selv! Mannen min jobber for det meste på plasser som er minst 2 timer kjøring hjemmefra og er derfor borte mandag til fredag de fleste uker. Men når det er 2 uker igjen til termin har vi blitt enige om at han hvertfall skal sove hjemme!
Barbarella og froskebarna Skrevet 11. november 2011 #10 Skrevet 11. november 2011 Kjempeflott at han tar initiativ til dette selv! Hører om alt for mange menn som kjører på og drikker seg full rett før termin, til tross for konas/kjærestens ønsker. Mannen min drakk ikke fra 3 uker før termin sist, vi ble enige om at han bør være i stand til å kjøre, og jeg ville ikke risikere en full mann på fødestuen Jeg er enig med de andre her i at han kan jo feste, men ikke drikke
Mrs Mon-e Skrevet 11. november 2011 #11 Skrevet 11. november 2011 Normalt skal man forvente at man kan føde 2 uker før til 2 uker etter termin... Det er jo ikke den enkleste dagen å få tak i taxi på nyttårsaften, så jeg hadde vel syntes det hadde vært naturlig at mannen min var kjørbar. Det er ikke så mange ganger i livet man venter barn;)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 11. november 2011 #12 Skrevet 11. november 2011 Jeg hadde nok forventa også at min var edru såpass nære termin... Jeg har hatt rier før i bil før og da har jeg igrunn hatt nok med meg selv... Kunne ikke falt meg inn å kjøre selv i det hele tatt! Dessuten har jo min mann sett meg med rier og tror han vet det er lurt å være kjørbar nå (i vårt tilfelle) Nyttårsaften tenker jeg han burde være edru, men den festen 2.des burde han kunne være med på inkl å kunne drikke, men han trenger kanskje ikke bli kanon uansett =) Men da er det likevel lenge nok til termin til at det burde ikke være noen stor fare for fødsel... =)
<3 januar 2012 <3 Skrevet 11. november 2011 Forfatter #13 Skrevet 11. november 2011 Vi har 30 min kjøretur til sykehuset:) Så jeg har mest lyst at han kjører fremfor at jeg skal måtte kjøre selv:) Selvom jeg også har sagt klart i fra til junior at jeg vil at han skal vente til etter nyttår med å komme, så er det jo ikke sikkert han er enig i det:) Det kommer jo også alltids flere sammenkomster, men denne beibin kommer bare en gang:) hehe:) Som nevnt tidligere min mann er veldig fornuftig og faktisk var det han som sa: kanskje det er litt riski så nær:) Er veldig glad jeg har min mann, han er veldig snill:) Jeg kommer hvertfall ikke til å tvinge han til å drikke eller reise dit:) Men når han først nevnte nyttår tenkte jeg at det er jo i god tid til termin, men ser at det kanskje er litt nær allikevel:) hehe... Kanskje denne nyttårsaften heller er den perfekte kvelden for en "siste" roooooomantiske middag for to hjemme i stua før junior kommer:)
strikkedilla Skrevet 11. november 2011 #14 Skrevet 11. november 2011 Det hørtes ut som en god ide! Romantisk middag og nyttårsfeiring for to er jo ikke det dummeste! Som du sier selv så er det nok lenge til neste gang det blir bare dere to igjen! Etter min erfaring blir det ikke så mye tid til å bare være kjærester de første månedene etter man blir foreldre. Høres ut som du har en flott mann som tenker på deg og barnet deres!
lol:-) Skrevet 11. november 2011 #15 Skrevet 11. november 2011 Jeg tenker at om mannnen vil drikke, så drikker mannen:) Blir litt mer tungvindt å komme seg til sykehus, men man finner jo alltid en løsning. Nå drikker mannen for kos, kan ikke huske sist han ble full, så ser ikke noe problem i å ha han med på fødsel uansett. Jeg får ta litt lystgass, så er vi på nivå Selvølgelig, vet vi at fødsel er i gang, og vi går hjemme og venter på at riene skal bli hyppige nok så tar han seg nok ikke ei øl:)
Lilletrille91+ønske om søsken Skrevet 11. november 2011 #16 Skrevet 11. november 2011 Risiko, tja, kan jo hende han er full på føden! hehe Jeg er 37+4 i dag, ble strippa på onsdag og slimproppen forsvant i dag. Men vi driver nå å gjør oss klar for overaskelsesfest for kusina te samboer. Han får styre drikkinga si selv, men han vet at det kan skje når som helst, så blir det for ille får vi ta taxi om det skulle skje noe hehe
Krumelur Skrevet 11. november 2011 #17 Skrevet 11. november 2011 Nå fikk jeg egentlig litt angst! Har termin 4. januar, vi har ikke bil og mannen min har ikke lappen uansett, hva hvis fødselen starter på nyttårsaften og vi ikke får taxi? Bor i Oslo, så normalt vil det jo ikke være noe problem. Hjelpes!
Gjest Hippo ღ Skrevet 11. november 2011 #18 Skrevet 11. november 2011 Sånn jeg har forstått det, så får man taxi uansett når man må på sykehuset/lege. Tror man blir prioritert Vi skal feire jul og nyttår på fjellet, og da vil jeg at sambo skal holde seg edru. Og jeg har termin i begynnelsen av februar. Men føler meg ikke trygg langt oppå fjellet. Syns dere jeg er veldig urimelig?
Eplebiten Skrevet 11. november 2011 #19 Skrevet 11. november 2011 Hvis du ikke får tak i taxi får du ringe til sykebil eventuelt. Man skal iallefall alltids komme seg på sykehuset på en eller annen måte.
<3 januar 2012 <3 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #20 Skrevet 12. november 2011 Hadde det vært slik at fødselen hadde startet, mannen ikke kunne kjøre og vi ikke fikk taxi kan man ringe AMK (113) så kommer ambulansen:) Men man vil jo kanskje slippe det:) Ellers for min del så har jeg ei mor som aldri drikker, så ho kunne kjørt oss også Hadde jeg skulle vært på fjellet og det var langt til sykehus hadde jeg hvertfall satt pris på om noen vi var med holdt seg edru og i og med at det er en selv og mannen som skal ha barn er det mannes ansvar å holde seg edru:) Såpass må man kunne forvente;) Jeg tenker jo også at det er et stykke frem til nyttår enda:) Selvom det per i dag virker som om alt er bare bra og junior ikke har tenkt å komme for tidlig, kan jo situasjonen endre seg...får vi beskjed/indikasjoner om at det er tegn til at han kan komme for tidlig så er vi nok også mye mer obs og forsiktige:) For meg, av det jeg ser, så virker det som om folk stort sett holder seg ganske på matta fra sånn ca 1 mnd før termin? Og da er kanskje 12 dager før termin ikke akkurat den dagen han bør skjeie helt ut:) Selvom nyttår er nyttår:) Håper uansett ikke jeg føder på nyttårsaften:) Vil ikke reise fra hundene hjemme alene når de er litt redde for raketter! hehe.. Så jeg skal knipe igjen (haha, liksom som om det går hvis beibi først vil ut) hvis det skulle skje noe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå