Gå til innhold

Hva svare om hemmelig graviditet på direkte spørsmål?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å holde det hemmelig for alle andre enn samboer når jeg blir gravid fram til uke 12.

 

Men hva hvis folk spør og graver (for eksempel når man ikke drikker alkohol eller hvis man er kvalm eller andre "symptomer")? Særlig moren min spør&graver noe veldig, men er en god grunn til at jeg ikke vil si noe til henne før i uke 12. Så hva svarer jeg?

 

(er ikke gravid enda altså :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke drikker er det fordi du går på antibiotika. For urinveisinfeksjon, hvis de absolutt skal vite det - ingen vil vite noe mer om din urin.

Er du kvalm er du helt hoderystende til forslag om graviditet. Gjerne litt oppbrakt og gretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å ikke drikke alkohol kan begrunnes med at du er på penicillin, at du er sjåfør, at du skal noe tidlig i morgen, at du ble så dårlig sist at nå vil du kutte helt ut litt. Eller bare at du ikke orker.

 

Er du kvalm kan jo det fort være litt omgangssyke, bivirkning av medisiner eller matforgiftning? Andre symptomer som tretthet skyldes selvfølgelig at du ikke sover så godt for tiden. Fullmåne, mange tanker eller uten å vite hvorfor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet en gang rett før og ville ikke ha alles bekymring og graving - det var nok å være bekymret selv gjennom den første kritiske perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt problemstillingen jeg.....??

 

Hvis du vil holde ting hemmelig, så må du jo nødvendigvis lyve hvis noen spør deg direkte??!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Jeg har også mistet, i uke 14, og for meg var det godt at folk rundt meg visste. Enten synes det snart, eller de vil merke du er lei deg. Å lyve for noe så unødvendig hadde ikke jeg giddet..Vi er nå heldigvis alle forskjellige.

Men om folk spør deg og du ikke vil si noe, da har du jo ikke noe annet alternativ enn å lyve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI spurte om råd for hva hun kunne si, ikke om hun skulle holde det hemmelig eller ikke. Hold deg til tema i tråden, amandine. Kanskje det er riktig for deg å fortelle det til alle, men det er ikke sikkert det er riktig for HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ikke vet 100% sikkert at man kommer til å beholde enda heller, og derfor tar hensyn, så vil det være naturlig å lyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må du si nei hvis noen spør direkte, eller så kan du si (hvis det er de rette personene og ikke hvem som helst) at dere prøver og at du ikke vil ta noen sjanser i forhold til alkohol. Ei venninne av meg sa det og vi tenkte ikke mer over det. NOen uker senere fikk vi vite den egentlige grunnen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotika og urinveisinfeksjon. Snakk om det før de evt får en grunn til å spørre!

 

Selv synes jeg det var mye vanskeligere å bortforklare de tingene man ikke skal spise... spekemat etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...