Gå til innhold

Er dette voldtekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble inspirert av hun andre.

Er på hyttetur med endel vennepar, jeg er den eneste som er der alene. Vi drikker og koser oss, og etterhvert går vi og legger oss. Mannen til venninna mi blir sittede alene igjen på stua og spille gitar.

Jeg våkner i det han penetrer med bakfra. Det er mørkt, jeg har drukket litt, og ser ikke hver med er og skjønner ikke egentlig hva som skjer, Han har tatt av dyna, dradd ned trusa mi og er altså i vei til å ta meg bakfra på siden. Jeg prøver på skubbe han bort, men han kaster seg over meg, holder meg fast med den ene hånden, og holder foran munnen min med den andre, hele tiden mens han fortseter å penetrere meg, jeg biter han i hånda, han trekker den til seg. Jeg skriker, han trekker seg bort. Jeg løper ut av rommet, slår på lysrt i det jeg går ut og ser det er mannen til venninna mi.

Gjemte meg på badet hele natten, og dro direkte på legevakta i oslo dagen etter. Der tok de diverse prøver, og jeg har fått vite at de har samlet påde dna og sædprøve, disse ville bli oppvevart i en viss tid.

Jeg anmeldte aldri, var mannen til venninna min, var redd for å ødelegge forholdet oss i mellom. og når hun bare noen uker senere proklamerte at hun var gravid bestemte jeg meg for å legge det fra meg og bare forsøke å glemme det.

Spørsmål:

1.hva er foreldelsesfristen i sånne saker?

2. Hvor lenge oppbevares prøvene de tok på legevakta¨

3. Burde jeg stå frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er voldtekt!!

1) Aner ikke, ring dem og spør.. Men husk at svært få voldtekssaker går igjennom :(

2) Er det 8 år siden er det vel liten sannsynlighet for at de har dem

3) Hvis du føler for det ville jeg gjort det. Preger dette deg 8 år senere? Han har jo gjort det igjen! Så jeg ville sagt ifra..

Hilsen meg med det andre innlegget..

Skrevet

Nei, det preger meg ikke. Jeg var velig preget av det der og da, men mest fordi dette var en jeg kjente og trodde var snill, og som jeg kunne stole på, samt at han faktisk var gift ed venninna mi.

hi

Skrevet

Hvis han penetrerte deg var det voldtekt hvis han ikke gjorde det så må det iallefall betegnes som seksuell krenkelse...

Prøver legevakta tok blir gjerne overlatt til politiet ved en anmeldelse. Siden du ikke anmeldte vil jeg tro at dette ble destruert etter en viss tid, mulig et år? hadde ringt de og spurt. Dersom dette er destruert så har det liten hensikt å anmelde det nå...

Vær så snill å ikke si det til venninna di! Da vil hun sikkert anklage deg fordi du ikke fortalte det da! Men hvis prøvene finnes.. anmeld og gi beskjed til politiet. Venninnen din trenger jo ikke å få vite ditt navn eller når det skjedde det har hun ikke krav på.

Tror det er 10 års foreldelse?..

Hvorfor i all verden anmeldte du ikke?

Skrevet

Du kan vel i hvertfall høre med politiet om hvor lenge slike prøver oppbevares, og om det vil være noe poeng å legge inn en anmeldelse nå. Kanskje det kan være til hjelp ifbm den andre saken, men mest sansynlig kanskje ikke?

Tenker at du må gjøre det du synes er rett, og tenke nøye igjennom om du vil inn i en sånn prosess som en rettsak faktisk er (det kan jo gjøre at han blir dømt og får en straff (positivt utfall) eller det kan være du som ikke blir trodd og dermed bare rispe opp gamle sår og gjøre vondt verre..)

Ble selv "voldtatt" (klarte å bli med en tulling hjem som utnyttet situasjonen om man kan si det sånn..) og har bestemt meg for å la det gå og ikke tenke noe mer om det enn at det var en gang og ferdig med det.. Men av og til tenker jeg at det kunne vært greit å ha anmeldt det også. Det er jo faktisk ikke greit å utnytte jenter og damer på den måten (ja jeg sa klart og tydelig nei.. men gjorde ikke fysisk motstand.).

Nå er det alt for sent for min del og jeg husker ikke en gang hvordan mannen så ut. MEN hadde jeg vært i din situasjon, hvor det hadde eksistert prøver etc så hadde jeg kanskje tenkt meg om to ganger.. Om du egentlig har fått saken på avstand så klarer du kanskje den psykiske påkjenningen det faktisk er bedre enn du hadde klart det umiddelbart etter overgrepet.

Forhør deg med politiet og tenk deg nøye om blir vel mitt råd.

Skrevet

Helt klart voldtekt!

Du burde anmeldt han, nå har han fått sjangsen til å gjøre det med ett annet menneske!

Jeg forstår hvorfor du lot det være, men nå i ettertid bør du ihvertfall undersøke mulighetene dine. Du har jo fellende bevis mot han, om de oppbevarer de lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...