Gå til innhold

Hvor mange ultralyder er mor mange

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å ha 4 - er det for mange? Kan jo hende det blir flere også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det ikke en noen grunn til å ha så mange så er 1-2 mer enn nok

Skrevet

Jeg tenkte i uke 7-8 for å sjekke om hjertet slår, uke 11-12 for screening, ordinær UL og så en 3D ul senere for å få bilder.

Skrevet

Selv har jeg vært gjennom en ultralyd i md fra dag 1(dvs 8 så langt),men det er fordi det er komplikasjoner som må følges med.

Det er i grunnen alt for mange men, må man så må man.

Hadde jeg selv fått bestemt så hadde det holdt med 2.

Skrevet

Vi var på tidlig UL i uke 10, en i uke 12 for å sjekke, ordinær og 3D. Pluss en haug andre fordi jeg ble hysterisk når jeg ikke kjente spark (noe man skal ha lav terskel for) så var mye på sykehuset for å berolige meg med å sjekke babyen

Skrevet

Jeg har tilgang til ul-maskin på jobben :-S Ikke bra ;-)

Rent statistisk så vet man at barn som har blitt scannet mye med ul i fosterlivet har en tendens til å bli venstrehendte. Dette er jo harmløst i seg selv, men om man kan "lage" en venstrehendt, så er det jo usikkert om man kan "lage" noe annet også. Det er rett og slett for liten forskning på det. Minst mulig er vel en god regel, og ikke om det ikke er medisinsk nødvendig.

Skrevet

Jeg har hatt en pr barn (fire barn) og syns det er mer enn nok...

Skrevet

jeg hadde sikkert 15, men det var fordi det var komplikasjoner på både meg og babyen

Skrevet

hvis det ikke er nødvendig, burde du ikke ha så mange!

Skrevet

Jeg synes ikke 4 er for mange, tror det faktisk er ganske vanlig!

Selv har jeg ul nesten litt for ofte (minst en gang pr mnd), men det er pga risikosvangerskap. Så blir fulgt opp av både Rikshospitalet og lokalt sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...