Gå til innhold

Hvor mange uker på vei var du når du fortalte at du var gravid og skulle ha barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var over 12 uker med nr 1 og nr 2, grunnet flere spontanborter så ville vi være på den sikre siden.

Nå er jeg gravid igjen, og har så lyst til å fortelle det til noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fortalte det til moren og søsteren min med en gang, og et par venninner.. til resten av slekten, venner, bekjente og på jobben fortalte jeg det da jeg var rundt 8 uker på vei tror jeg det var.. Var så kvalm og dårlig at alle skjønte det uansett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 12 uker jeg også ;)

Har lært at man alltid burde vente til man er over 12 før man sier noe som helst (bortsett fra til partner selvsagt)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nr 1 fortalte jeg ca 3-4 uker...

nr 2 likedan..

nr.3 fortalte jeg ikke før jeg var i uke 21

nr 4 fortalte jeg også i uke 21-22

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte fortelle det med en gang til alle på jobb siden vi må bruke verneutstyr på jobben når vi er gravide :) Så alle skjønner med en gang når man begynner å bruke det at man er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste familie og jobb med en gang vi fant det ut. det var før uke 4 tror jeg. Vi måtte ha prøverør. Resten av verden i uke 15. Da sa de fleste "ja det kan vi se" så jeg kunne sikkert sagt det før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa det til bestevennene mine og mannen med en gang. Mamma og svigermor fikk også vite det tidlig. Alle andre fikk vite det etter 12 uker. Jeg har også hatt en SA, og da var det godt at de aller nærmeste forstod hvorfor vi var triste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang: omtrent med en gang etter pos. test grunnet forskjellige store planer som måtte drastisk endres.

Nå: Offisielt til alle: 12 uker, venninne og helt nærmeste familie med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bare 8uker.. Men måtte fortelle det for familien ville bestille ferietur akkurat rundt termin. Ville ikke lyve til de heller. Kunne sikkert ventet lengre om det ikke var for det. Og når de visste det, sa jeg det like gjerne til venner og jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det når jeg var 16 uker på vei. Har mistet i uke 7-10 tidligere, så ville være helt sikker på at det ble noe før vi annonserte graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var 8 uker på vei når jeg fant det ut selv.

Fortalte det til en venninne 4 dager seinere, for å ha noen å snakke med.

Svigerforeldrene fikk vite det en uke etterpå, og mine foreldre to dager etter det.

Fortalte det til en annen venninne i uke 10.

Ellers måtte resten vente til jeg var rundt 14 uker på vei.

 

Neste gang håper jeg at jeg kan holde det skjult enda lengre. Gjerne til ordinær ultralyd. Noen vil selvfølgelig få vite det før, men alle trenger ikke vite det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...