Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Vet dette høres rart ut. Men vet jeg har inkasso, men har glemt navnet på noen av dem. Hvordan kan jeg gå til veie for å fine ut hvor jeg har inkasso, slik at jeg får ordnet opp?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Inkasso betales vel direkte til inkassoselskapet??
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Brenner du regningene dine eller?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 vet du hvilken bedrift som har sendt til inkasso da? i såfall er det bare å ringe dem og hør hvem inkassoselskap de bruker
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Ring de forskjellige inkassoselskapene. Søk på google etter inkasso, så finner du nok noe. Gjorde det selv for noen uker siden da jeg også hadde havnet i en liten luksusfelle (hadde omtrent 3000 kr å betale til 3-4 forskjellige inkassoselskap). Gothia og Lindorff er vel de største i landet på inkasso.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Jeg har en gang vært der du er nå, hvor jeg mistet oversikten. Jeg satte meg ned og googlet de fleste inkasso selskap så ringte jeg opp og spurte om jeg hadde gjeld hos dem. Fikk på den måten samlet oversikt om hvor mye jeg skyldte og til hvem. Jeg var heldig og fikk en refinansieringsplan i banken pga at min mann lånte opp litt i huset samtidlig som han gjorde meg som deleier i huset. Nå er jeg gjeldsfri og tilliten han viste meg med å gjøre meg til medeier,gjorde at jeg aldri mer kommer å sette meg i gjeld.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 ja, det er lett, når det finnes ca 200 inkasso selskaper. men jeg vet det er en nettside du kan kredittvurdere deg selv, om jeg bare hadde kommet på den siden nå.....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 her er det en ok side. https://www.gjeld.org/ndex.php?option=com_mad4joomla&jid=7&Itemid=163 02.24
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #9 Skrevet 11. november 2011 Conecto er ihvertfall store. Lindorff og statens innkrevningssentral også. En eller annen på B er også ganske vanlig om det er bladabonnement du ikke har betalt osv.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #10 Skrevet 11. november 2011 Tusen takk alle sammen for gode råd. Og nei, jeg brenner dem ikke men har mistet litt oversikt pga av mye annet i livet som var mer viktig. Enn en gang, tuuusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå