Gå til innhold

Noen som har litt peil på ansennitet?


ConsuelaBananaHammock

Anbefalte innlegg

Fra jeg var 18 år, har jeg jobbet i 100% stilling.

Avbrutt av 3 sv.skapspermisjoner, og ca 6 mnd'er arbeidsledighet.

Jeg har jobbet på kontor, og i butikk.

 

Nå jobber jeg 100% i butikk (161,- timen) og er ringevikar på en boavdeling for eldre som pleieassistent. (168,- timen)

Når jeg startet i jobben som pleieassistent, fikk jeg full ansennitet med engang. Har full ansennitet i butikk.

 

Nå har jeg fått tilbud om ny jobb, hvor det er snakk om å jobbe med barn, servicebolig. (kommunen) som vikar frem til August-2012 (60%)

Og her skal jeg få 146,- timen?

 

En jeg kjenner jobber med det samme i samme kommune, full ansennitet på rundt 186,- timen mener jeg,

 

Skal jeg ikke få full ansennitet i den nye jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke krav på full ansenitet når det er en jobb du ikke har vært borti før.

ansenitet er jo erfaring fra lignende arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tenkte jeg også, og ble overrasket over at jeg fikk det som pleieassistent der hvor jeg er ringevikar.

Men det samme gjelder en kollega av meg, hun jobber i butikk og har full ansennitet som pleieassistent.

Det er jo pleie i den nye jobben også, og begge er innenfor helsesektoren.

 

Der hvor jeg er ringevikar sa hun ene at ansennitet skal man ha, uansett hvor man har jobbet. Eventuelt ekstra får man ikke før man tar fagbrev f.eks.

 

Har også hørt at man skal ha noen års ansennitet pga egne barn, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tenkte jeg også, og ble overrasket over at jeg fikk det som pleieassistent der hvor jeg er ringevikar.

Men det samme gjelder en kollega av meg, hun jobber i butikk og har full ansennitet som pleieassistent.

Det er jo pleie i den nye jobben også, og begge er innenfor helsesektoren.

 

Der hvor jeg er ringevikar sa hun ene at ansennitet skal man ha, uansett hvor man har jobbet. Eventuelt ekstra får man ikke før man tar fagbrev f.eks.

 

Har også hørt at man skal ha noen års ansennitet pga egne barn, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ks sine nettsider (hovedtariffavtalen) for reglene.

 

For ufaglærte mener jeg å huske at all arbeidserfaring (og omsorg inntil en viss grense) skal telle med.

 

De to kommunale jobbene skal gi samme ansiennitet så vidt jeg kan huske fra mine dager da jeg jobbet med disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...