Gå til innhold

Jeg er gravid med vårt første barn (20uker, så har fått et "forhold" til det). Bør han få en liten oppmerksomhet på farsdagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Han har vært verdens snilleste i et ellers litt trøbledte svangerskap.

Han vasker hus, og lager middag. Han masserer vondter og beroliger meg på legebesøk.

Han har kjent på spark og vært med på 5 UL, så han har jo et slags forhold til sønnen sin allerede...

Han fortjener veldig en oppmerksomhet, er farsdag dagen? Eller blir det mere riktig å holde den "hellig" til etter fødsel?

Måtte gudene forby, noe galt skje nå så ville vi jo omtalt babyen i ettertid som sønnen vår...hmmm...

 

Skal gruble litt på den selv, men er jo interresant å høre hva andre syntes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 23 uker på vei selv, og tenker det ikke blir noen farsdag i år. Dette selv om vi kjenner at jenta vår sparker i vei om kveldene og har sett henne turne på ultralyd.

 

Men folk er forskjellige, hvis det føles naturlig for dere kan dere alltids markere dagen allerede i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 35 uker på vei og skal gi frokost , kort og en liten gave :) min er også verdens snilleste og tar såååå godt vare på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om det skulle skje noe (det har allerede vært litt på nippet) så vil han jo fortsatt ha vært pappa...så det er ikke der hindringen evt er.

 

Funderer på å gi han litt oppmerksomhet fordi han er så snill og flink generelt, men første farsdag etter fødsel skal jo være litt spesiell da...hmmm...

 

En slags "uoffesiell" farsdag kanskje?!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg ville venta. Eg syntes det var spesiellt å kunne feire farsdag for første gang med ein liten tass med oss i senga :)

Då eg var gravid på farsdagen gleda me oss til å kunne feire året etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, jeg "kjenner litt på" å kunne feire det med sønnen vår hos oss (ute) :)

 

Han skal nok få noe fordi han er så snill med meg om dagen, men det får bli en "vente på farsdag" søndag kanskje, med litt god frokost osv. :)

 

(vi prøver å holde søndagene hellige nå frem til jr kommer med ro,kos og frokost på sengen mens vi kan..hehe)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farsdag er en dag hvor man skal feire sin far.... og jeg håper for din skyld at mannen din ikke er faren din også. Og hvis han ikke er det, så skjønner ikke jeg at du skal feire han!

 

Det holder med å hjelpe ungen med å tegne et fint kort eller lignende til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er en dag for å hedre fedre, men sin egen far. Du hedrer vel ikke alle fedrene i nabolaget, på jobben osv selv om det er farsdag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jo, jeg gratulerer gutta på jobben som er fedre når vi jobber den dagen! :)

 

gave får de ikke, men har kanskje bakt noe boller til oss eller noe.. men sier iallefall gratulerer med farsdagen med et smil! :) Det samme med evt mødre... Og jeg er ikke alene om det i min krets iallefall :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mening?

 

Farsdag er en dag hvor vi hedrer vår far.

Jeg hedrer min far og barna hedrer sin far. Jeg hjelper de så klart, men det er DE som gir kort, gave, lager frokost eller bake kake osv. Det er ikke JEG som feirer min mann!

 

derfor synes jeg det blir utrolig tullete at en gravid dame skal feire den vordende far......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempekoselig. Kan jo kjøpe noe han trenger som far for eksempel en pappabok eller en bæresele (Babybjörn) eller et eller annet lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg også trodde dette var en tulletråd. Hjelpes, jeg syns det hele høres helt teit ut. Er det faren din kanskje? Nei gjør som du vill. Syns det hørtes lite gjennomtenkt ut og tilbakestående ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes så mange negative svar du har fåt... Trenger man ta farsdag SÅ seriøst, egentlig? Har aldri vært spesielt opptatt av farsdag/morsdag selv (ikke etter at jeg fikk barn, heller), men det er da vel bare koselig om man gir den blivende far en liten oppmerksomhet på farsdagen (antar det ikke er snakk om noe utagerende feiring;-)? Ikke minst når han ser ut til å være så opptatt av det kommende barnet.

 

Syns bare det hørtes hyggelig ut, jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, feir i vei! ;)

Gi han en pappabok da vel? Eller en sånn babybody med "I love dad".

En god frokost, eller lunsj sammen på en kafé?

En 6 pack øl og en tur ut med gutta?

 

Om han er så omtenksom og fin som han høres ut, så fortjener han også litt ekstra omtanke :)

 

Kos dere sammen dere, merkedag eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hehe.. Nei, de som mener at jeg både er tullete og tilbakestående tar vel hele "farsdag" greia over snittet seriøst, tenker jeg :)

 

Det var bare en tanketråd dette igrunn, over noe jeg på en måte aldri har måtte tenke over før i livet... :)

 

En annen ting jeg må le litt av er at noen tror at DETTE er en tulletråd, mens tråder som "En uke siden mensen skulle vært her,har ikke tatt test-kan jeg være gravid?!", "Har jeg spist nok mat i dag?", "hva er nr til biltilsynet?" og "hvordan funker Delkaskoforsikring?" DET svarer man seriøst på... :P haha.

 

Dette var bare en tankerekke jenter/damer...Ikke ta helt av nå ;) Og til info, så er det ikke noe galt med iqen min og jeg er heller ingen romantikker... ;)

 

Mannen min er bare veldig snill (imotsetning til veldig mange andre menn jeg leser om her.jezz, for noen valg noen tar) og syntes at han fortjente en oppløfter for en gangs skyld. :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...