Gå til innhold

Gi han en oppmerksomhet på farsdagen? Meninger ønskes.. :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min og jeg har vært sammen i 1,5 år nå. Vi flytter sammen om et halvt års tid. Han har hele denne tiden stilt opp og vært en farsfigur for sønnen min på snart 5 år.

Faren til sønnen min har sagt fra seg ansvaret, å har ikke vært her for sønnen sin på 3,5 år nå.

 

MÅ det være et biologisk bånd, eller kan det være koselig for han å få en oppmerksomhet også? Eller skal jeg vente til neste farsdag hvor vi bor sammen å rollen som stefar er enda tydeligere?

 

Jeg vil jo gjøre det bare for å vise han hvor glad jeg og sønnen min er for at han stiller opp for oss. Men blir det teit med en farsdagsgave? =S

 

Meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han ikke er far til barnet og han heller ikke er stefar til barnet så skjønner jeg ikke helt hvorfor dere skal feire farsdag. Har ikke du en egen far dere heller kan feire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke farsdagen til å spørre han om farsdag er en dag han ønsker å feire. Det er en tillitsærklæring, og jeg tenker at om han ønsker å være far er den den beste oppmerksomheten han kan få.

 

Du kan bake en kake eller noe, slik at dere kan kose dere ekstra den dagen hvis han ønsker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jod, min far skal få oppmerksomhet han :)

 

Men jeg tenkte jo nå på han da. Han har jo tatt alle oppgavene som faren til sønnen min ikke har tatt. Teller ikke det for noe? Hva når vi flytter sammen, først da er det greit?

 

Bare lurer på andres meninger jeg. Tenkt litt på det bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke vært sammen så lenge og dere bor ikke engang sammen. Fint at han stiller opp, men jeg syns det blir feil å feire ham på farsdagen når han verken er far eller stefar. Han er heller ikke din samboer. Han er en kjæreste. Og kjærester feirer man på Valentinedagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var en god idè :) Jeg har spurt han om han er klar til å bli stepappa. Det sier han at han er. Han tar like stort ansvar som meg når vi er sammen. Foreldrene hans også inkluderer barnet mitt som det skulle være deres eget barnebarn. De har tatt så godt i mot oss, at jeg er evig takknemmlig.

 

Takk for svarene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg ser den. Derfor jeg er usikker også.

 

Men når han blir stepappa da. Da er det okey å feire den dagen om han ønsker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ok å feire farsdag for en som ikke er far. Like ok som å feire bursdag i mai selv om man har bursdag i november bare fordi man har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så heldig du har vært! For en flott mann, og herlig familie! Ta godt vare på han nå da :-)

 

Jeg tror ikke jeg ville kjøpt noen utpreget farsdagsgave, men en liten oppmerksomhet hadde sikkert vært fint. Tenker da på å gjøre noe morsomt sammen, kose seg med en bedre middag og levende lys, bake noe godt eller ha det ekstra gøy i senga ;-) Om så bare som takk for at han er så fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Hei Hi, klart du kan feire kjæresten din han er jo praktiserende far for barnet. Blod er ikke alltid tykkere enn vann.

 

Her får kjæresten et bilde av han og meg og lykkelige babyen i mellom oss. Det er ikke hans barn, vi er ikke gift, ikke samboere, men han har kjent lille siden hun var 10 uker og har stilt opp i tykt og tynt. Det er ikke lenge, men det er ingen skade som kan komme ut av dette.

 

Vi har pratet om dette så han ikke blir "pålagt" ansvar han ikke ønsker. Lykke til Hi =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har vært kjempeheldig, å jeg tror ikke han skjønner hvor fantastisk han er! Han tar det som en selvfølge. Han er ikke så flink til å ta til seg skryt ;)

 

Ja kan jo finne på mye for å vise han hvor glad jeg er i han og for at han er den han er. Ikke noe utpreget farsdagsgave, skjønner den. Men er bare så glad ikke sant :)

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkfor svar Juliea+gullet07.03.11 :)

 

Så koselig, å så fint at du har funnet en som vil være med å ta ansvaret. Det er så godt :)

Hørtes veldig koselig ut, selv om de ikke er biologiske fedre må det jo være hyggelig med en tilbakemedling på at det de gjør blir satt pris på.. Jeg syns det er stort at andre vil ta på seg det ansvaret jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "utpreget farsdagsgave" tenker jeg altså på ting som sier "Verdens beste pappa" eller lignende, hehe.. Blir kanskje litt teit å gi en sånn gave? Men som hun lenger ned her sier, et bilde av dere sammen er alltid koselig å få. Kanskje dere skal ta bilder sammen hos fotograf? :-D

 

Det er jo så mye man kan gi. Og det er virkelig ikke noe galt i å gi gave til han, selv om han ikke er biologisk far til barnet ditt. Stefaren min har vært som en pappa for meg, selv om jeg var 9 år gammel når jeg møtte han for første gang, og har ukentlig kontakt med min ordentlige far. Stefaren min sendte bursdagsgave til meg i posten mens han enda bare var avstandskjæreste med moren min, og det betydde veldig mye for meg :-)

 

- Hun over deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nei vil ikke tro at biologi har alt å si i slike saker. Kjæresten min har jo vært 100 ganger mer pappa for sønnen min, enn faren hans noen gang har vært.

 

Men skal ta til meg tipsene deres, så skal jeg nok få vist han hvor mye vi setter pris på han, på en eller annen måte.

 

Takk for at du svarte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Ja ikke sant det er nettopp det det er, fantastisk at det finnes slike menn som tar "hele pakken" på strak arm, da er det da klart de fortjener en oppmerksomhet de også! De er jo fedre i praksis.

 

Glad på dine vegne er så deilig å dele livet sitt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette er en kjempefin tanke, HI :) Dersom du tror kjæresten din ville satt pris på det så syns jeg du skal gå for det. Men du trenger kanskje ikke si noe om det til sønnen din i tilfelle det skulle skjære seg mellom dere og han føler han mister enda en pappa...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...