Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Har i perioder små betennelseskuler rundt ledda på fingrene. Ikke veldig vondt, men plagsomt. Bruker å vare noen uker hvertfall. Kommer gjerne når det er kjølig ute. Noen som har en ide om hva dette kan vere? Er ikke plaget med andre ledd, kun konsentrert fra handleddet til fingrene.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Høres ut som en form for reumatisme..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Reumatiske sykdommer er en samlebetegnelse på bl a leddgikt, bektherevs sykdom, slitasjegikt, psoriasisartritt osv. Det er sikkert beskrevet bedre av andre, goggle det! Reumatisme/Revmatisme, begge skrivemåter er brukt...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Er i det hjelpsomme hjørnet i dag: http://no.wikipedia.org/wiki/Revmatisme
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Det er en type revmatisme som går på de små leddene som fingrene, og det er en type som kommer og går litt. Det er ikke en type revmatisme du blir helt ødelagt i leddene av (som f.eks Jahn Teigen), men den kan være smertefull i de periodene leddene er betent.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Tusen takk for svar! Er dette noe jeg burde gå til lege med? Har tenkt å bestille time om en stund av andre grunner, men tror du/dere det er et poeng å dra slik de faktisk får se hvordan det ser ut? Er så typisk at det er borte når jeg først er der. HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 Det kan være greit å vise det fram, slik at de ser hva du mener. Men jeg tror ikke det er en hastesak, akkurat. Hun som postet linken
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 Tusen takk for svar! Er dette noe jeg burde gå til lege med? Har tenkt å bestille time om en stund av andre grunner, men tror du/dere det er et poeng å dra slik de faktisk får se hvordan det ser ut? Er så typisk at det er borte når jeg først er der. HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Nei, føler det er så dumt å komme drassende ned dit. Er jo ikke sengeliggende heller. Men kunne det kanskje vere en ide å ta bilde som jeg kan ta med ved neste legebesøk? HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 Høres ut som en veldig god ide..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #12 Skrevet 10. november 2011 Hvordan vet du at det er betennelseskuler hvis du ikke har vært til legen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå