Gå til innhold

Noen som vil leke doktor???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i perioder små betennelseskuler rundt ledda på fingrene. Ikke veldig vondt, men plagsomt. Bruker å vare noen uker hvertfall. Kommer gjerne når det er kjølig ute.

Noen som har en ide om hva dette kan vere?

Er ikke plaget med andre ledd, kun konsentrert fra handleddet til fingrene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en form for reumatisme..

Skrevet

Reumatiske sykdommer er en samlebetegnelse på bl a leddgikt, bektherevs sykdom, slitasjegikt, psoriasisartritt osv.

Det er sikkert beskrevet bedre av andre, goggle det! Reumatisme/Revmatisme, begge skrivemåter er brukt...

Skrevet

Det er en type revmatisme som går på de små leddene som fingrene, og det er en type som kommer og går litt.

Det er ikke en type revmatisme du blir helt ødelagt i leddene av (som f.eks Jahn Teigen), men den kan være smertefull i de periodene leddene er betent.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Er dette noe jeg burde gå til lege med? Har tenkt å bestille time om en stund av andre grunner, men tror du/dere det er et poeng å dra slik de faktisk får se hvordan det ser ut? Er så typisk at det er borte når jeg først er der.

HI

Skrevet

Det kan være greit å vise det fram, slik at de ser hva du mener. Men jeg tror ikke det er en hastesak, akkurat.

Hun som postet linken

Skrevet

Tusen takk for svar!

Er dette noe jeg burde gå til lege med? Har tenkt å bestille time om en stund av andre grunner, men tror du/dere det er et poeng å dra slik de faktisk får se hvordan det ser ut? Er så typisk at det er borte når jeg først er der.

HI

Skrevet

Nei, føler det er så dumt å komme drassende ned dit. Er jo ikke sengeliggende heller. Men kunne det kanskje vere en ide å ta bilde som jeg kan ta med ved neste legebesøk?

HI

Skrevet

Hvordan vet du at det er betennelseskuler hvis du ikke har vært til legen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...