Gå til innhold

antibiotika på små barn - vær så snill og svar dere som har peiling


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gullet på 2 år har mest sannsynlig fått ørebetennelse, og fikk antibiotika i dag. Det smaker åpenbart så jævlig at hun spytter det bare ut igjen. Jeg har tvunget det i henne, slik hun sikkert får følelsen av at hun drukner - og det gjør vondt i hjertet mitt, og det er vondt for henne også.. og jeg har virkelig ikke lyst å fortsette med dette - (som skal visstnok pågå 4 ganger daglig i 5 dager.

Hun har hatt mye feber i 4 dager, og i dag virket det som det var LITT bedre.

Kan det være at det går over av seg selv? At jeg ikke trenger å bruke tortur (som jeg føler det er), og ikke gi henne resten av medisinen?

 

Noen med erfaring her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke vanlig å gi antibiotika til barn ved ørebetennelse lengre, så hvis legen likevel har gjort det, ville jeg absolutt gitt kuren ferdig. Kan også være at barnet virker litt bedre fordi medisinen faktisk virker? Ørebetennelse kan faktisk føre til farlige komplikasjoner i sjeldne tilfeller (det har nemlig mitt barn hatt), og dersom legen har vurdert at barnet skal ha antibiotika, ville jeg ikke tatt sjansen på å la være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å ringe legen din og få byttet til Imacillin.

Den smaker ikke vondt, og er alltid det vi har fått til storebror når han hadde ørebetennelse. Han suttet fornøyd på engangssprøyta, og ville gjerne ha mer.

 

Men, hvis ikke det hjelper og hun fortsatt nekter så må du nok bruke tvang. Hun bør fullføre kuren, det er dumt å avbryte. Da bare øker risikoen for rask tilbakefall, og da gjerne med resistensproblematikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

 

Legen var ikke sikker på at det var ørebetennelse - men han trodde det fordi hun var litt rød inne i begge ørene. Eneste han kunne si sikkert var at hun hadde en infeksjon av noe slag.

 

Jeg får ringe legen i morgen og se om det går an å bytte til imacilin.. Det er pyton å drukne henne i medisin gjennom tvang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok uansett gjennom flere antibiotika-kurer i årene som kommer, så det beste vil nok være å fortsette, så vil hun lære seg etterhvert at medisin MÅ man bare ta, selv om det smaker æsj.

 

Snakker av erfaring, siden vi har vært gjennom 4 kurer på hvert av barna våre det siste halvåret.. I starten måtte medisinen gis med tvang (brukte sprøyte, og sprøytet det inn bakerst i munnen mens vi holdt henne fast og knep igjen nesa rett etterpå for å fremtvinge svelging), men nå tar de begge medisinen frivillig, på t-skje rett inn i munnen uten tull eller protester. Husk å gi mye skryt når hun har tatt medisinen sin, og gi belønning i form av juice eller saft etterpå, så er det fort glemt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å få i barn medisin er som oftest en kamp, iallefall her hjemme. men det går an å blande det med melk har vi fått beskjed om, så da går det fint :) og alltid viktig å fullføre kuren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...