Gå til innhold

Lar dere sko gå i arv til søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har nettopp fått vite at vi venter nok en pike, og nå som jeg går gjennom babytøyet fra forrige gang dukker det opp en hel haug med sko.

Lar dere sko gå i arv? Bytter dere i så fall ut sålene?

Vet at det finnes påstander om at man ikke skal arve sko, men ser at gore tex skoene til 800kr gliser mot meg (og ser ubrukt ut)... det er dyrt med ordentlige sko!!!!

Takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, her har ikke skoene blitt noe spesielt slitt, så her arver minstemann skoene til storebror..

har til og med kjøpt brukte sko til storebror og ved ett par anledninger..

Har ikke bytta ut sålene

Skrevet

Jeg arver sko fra et søskebarn:) Så lenge de passer og har grei kvalitet, så synes jeg ikke det er noe problem:)

Skrevet

nei, ikke brukssko.. de former seg etter foten til ungen ganske fort..

kunn pyntesko har jeg latt gå i arv..

Skrevet

Vi kjøper nye sko og støvler til dagligbruk, men lar den yngste arve pensko, ekstrastøvler, skøyter, skistøvler ol.

Skrevet

Ja, det tenker vi å gjøre. Vi har en gutt fra før, og venter nå en jente, så vi kommer nok til å kjøpe litt rødt og rosa i tillegg, men skoene til lillemann kommer i det minste til å fungere som ekstrasko..

Skrevet

Forstår at sko er kjempe dyrt (sinnsykt noen av de, spør du meg :P) men det er sånn at sko blir formet etter barnas ben, ikke bare sålen. Og sko i arv kan gi gangproblemer hos barnet som arver... Iallefall sko for 1år og oppover, når de skal lære og gå. Får ungen vondt eller litt vansker der, så kan det bremse utviklingen :/

Men gummistøvler, der må jeg si at jeg er litt fleksibel... ;)

...men det er bare min mening da :)

Skrevet

Nei, ikke sko som blir brukt mye/hver dag. Skoen former seg etter foten til barnet og tråkker det litt skjevt eller feil kan det skape rygg og fotproblemer hos den som arver.

Men gummistøvler (legger i ny ullsåle), bunadsko og pensko lar jeg de arve. Kaster heller ikke joggesko og vintersko som ser bra ut, men har de som en reservesko om hovedskoene blir bløte e.l. De størrelsene minstebarnet har vokst fra sendes til barnehjem i utlandet.

Skrevet

Tenk dere selv å overta sko som en annen person har brukt hver dag i lengre tid? Sålen passer ikke helt ditt bein, det er rett og slett ekkelt.

Vil dere det til egne barn?

Skrevet

Pensko går i arv, samme som skisko, skøyter og slike ting. De blir ikke brukt mye nok.

Men skoa som blir brukt til hverdags kastes etter bruk. De er som oftes helt utslitt også.

Skrevet

Aldri arve sko, selv ikke mellom søsken. Ihvertfall ikke de minste skoene (eller opp til ungdomsskolealder). Skoene former foten lett, og barnet som har gått med de tidligere kan ha gått annerledes enn barnet skoene skal arves til.

Sparer heller inn på å arve dresser (selv om jeg unngår det særlig under kaldeste vinteren, men overgangsdresser har vi kun arvet, gamle vinterdresser brukes på sen høsten osv).

Kjøper heller ikke mye klær, arver kun for det meste.

Eneste jeg er såååå nazi på er sko. Arver aldri sko!

Skrevet

Jeg lurer på om det med at man ikke skal arve sko er en myte skapt av skobutikkene.. !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...