Gå til innhold

HJELP MEG MED SYNSPUNKTER HER!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry "ropingen":)

Vi er et godt etablert par med to små barn, pluss noen store.....

Kort fortalt: Min mann hadde litt problemer med å ikke stoppe ved alkoholinntak før og vi hadde endel episoder, men det er leeenge siden nå.

Forrige lørdag hadde jeg nattevakt, og mannen satt og tok seg et par øl.

Når jeg kom hjem kl åtte på morgenen er det som møter meg en dritings sovende gubbe på sofaen i stua. Jeg la meg også på sofaen, ungene hadde ikke stått opp enda.

Når de sto opp rett etterpå så var det umulig å få liv i gubben. Jeg gikk hele dagen uten søvn. Prøvde å vekke han innimellom men da var det bare dra til helvete osv. Og når jeg nektet å kjøre for å levere en tippelapp han hadde ansvaret for å levere denne dagen, haglet sjellsordene ned over meg.

Det viste seg at han hadde dratt til en heller tvilsom nabo etter at jeg dro på jobb. Hadde spurt min sønn om å se til ungene, og hadde vært hjemme rett før meg på morgenen.

Jeg har ikke orket å snakke med han, vi har jobbet omhverandre denne uka, så det er greit. Fikk en unnskyld- melding på mandag. Synes det er for dårlig.

Jeg blir kvalm av han, orker ikke tanken på at han nærmer seg meg, dette er nye følelser. Hva skjer?? Hva hadde dere gjort??

Det virker ikke som om han skjønner at han har tråkka over noen grenser her.................................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, da menneske, snakk med ham.

DET ville jeg gjort.

Skrevet

Vet ikke hva jeg hadde gjort. Hadde egentlig vært fristet til å be han flytte ut en periode for at han skulle forstå alvoret i det han gjorde. Skjønner godt at du ikke orker at han nærmer seg. For en vemmelig oppførsel!

Klem til deg!

Skrevet

Oj... ikke ofte jeg er så dramatisk, men når jeg leser dette så formelig klør jeg i fingrene etter å komme og hjelpe deg med å pakke sakene hans.

Få ut den jævla sulliken.

Skrevet

Da hadde jeg faktisk sagt til han at han har bevist at han ikke er til å stole på - at han ikke klarer å kose seg med kun en pils uten å la det gå helt over styr, og ikke klarer å ta ansvar for noe så banalt enkelt som å holde seg nogenlunde edru når han har ansvaret for barna.

Skjer det igjen, så kaster du han på hue og ræva ut. Og da kommer han aldri inn igjen.

Jeg hadde blitt fly forbanna i alle fall.

Skrevet

Skjønner jo veldig godt hva du føler om dette. Det er jo ikke greit av en voksen mann og oppføre seg på denne måten. Ihvertfall ikke med barn i hus! Og selv om han har sagt unnskyld, burde du ta en ordentlig prat med han og forsikre deg om at det ikke skjer igjen.

For med tanke på at han har hatt problemer med alkohol tidligere er det jo ikke godt og vite. Jeg tror ikke du burde angripe han på noen måte, ikke vis at du er sint, men veldig skuffet. (som det heter)

kanskje noe har hendt, på jobb eller familiært på hans side som du ikke har fått rede på enda. Eller kanskje han sliter litt med seg selv.

Det er jo ofte en grunn til at man faller tilbake på denne måten.

Det beste rådet jeg har, er egentlig og ta en ordentlig prat med han. Ikke dømme han eller kjefte på han. Men lytte til hva han har og si, og fortelle han at dette ikke er akseptabel oppførsel.

Lykke til, skjønner godt at du er skuffet og lei deg.

Skrevet

ååå så søte dere er, tusen takk for at dere gadd å lese og komme med deres meninger.....venter han hjem fra jobb snart og lurer på hvordan jeg skal gripe det an.....skal egentlig på fjellet i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...