Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Fikk en gutt for noen år siden og oppga til nav at han skulle få barnetrygden inn på sitt kontonr. Nå ser jeg at nav kun forholder seg til dette kontonummeret!? Skulle få refusjon for en medisin og det var satt inn på guttens kontonr. Og så har vi fått et barn til og nå kommer også denne barnetrygda inn på guttens kontonr. Er dette vanlig? Kontonummeret står jo ikke i mitt navn en gang, men guttens.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 NAV kan bare legge et kontonr. inn i datasystemet. For å snu på flisa: Greier ikke du å selv føre pengene over på den kontoen du vi ha dem?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Kun ett kontonummer. De registrerer ikke flere på samme "kunde"
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Tidligere kunne de forholde seg til to kontonr, men nå setter de alt av penger inn på samme konto. Barnetrygd tror jeg alltid har kommet på samme kontonr fordi det egentlig er penger til mor (og far) og ikke barna.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Litt på siden, men hvorfor i allverdens navn sparer dere i guttens eget navn?? Han vil få formue, kan risikere å måtte skatte, overformynderiet kan komme inn i bilder, han vil miste retten til stipend (og eve.lån) og han kan blåse bort alle pengene dagen etter han fyller 18 år på damer og øl
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Jeg syns faktisk det vitner om bra bruk av ressurser hos NAV at de forholder seg kun til ett kontonummer. Blir for dumt om de skal sjonglere med flere kontonummer til alle brukerne. Og så er det vel egentlig mest vanlig at de fleste av oss greier å evt overføre penger over til en annen konto selv hvis vi vil ha noe inn på en annen konto?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Enig... Mine foreldre opprettet sparekonto i mitt navn. Det var veldig kjekt når jeg ble 18, og jeg greide fint å blåse bort de pengene på viktige ting som fest, russetid etc. Angrer selvsagt på det i ettertid, og skulle ønske de heller hadde spart til meg i sitt navn og gitt meg pengene når jeg skulle studere, kjøpe leilighet eller noe mer fornuftig.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 He, he. Dib er seg selv lik. Mange sarkastiske svar på et enkelt uskyldig spørsmål... Men uansett takk for svar. :-) HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 Det handler jo om måten du spør på, hi! Hadde du spurt "er det slik at man bare kan bruke et kontonr. for utbetalinger fra NAV?". Da hadde jeg svart deg fint på det, men siden du spør på en sarkastisk, ufordragelig måte, ja så får du sarkastiske svar tilbake. Ganske enkelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå