Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere egentlig på interiør???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel - jeg er ganske interiørinteressert og har mange drømmer for hus og hjem, men seriøst: Kjøpe designlamper eller designmøbler kommer jeg aldri til å gjøre. Hva har dere av bilder på veggene da - når masseproduserte bilder fra kjedene ikke er godt nok?

Hva tjener dere? Hvor mye bruker dere på interiør? Og hva går det evt. på bekostning av? (Hvis du ikke har en svært god inntekt, må det jo være noe annet du ikke bruker særlig med penger på... F.eks. bil, huslån, studielån, klær/mote, hår/sminke...)

Bare fryktelig nysgjerrig. Skulle gjerne brukt mer penger på interiør, men må prioritere annerledes da vi har "bare" helt grei inntekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte en del når vi møblerte huset, hadde nesten ingenting av møbler, kjøper igrunn ikke så mye nå. Bruker kanskje 1000-4000kr på møbler (utskiftning av gamle ting vi hadde med fra gamle leiligheten). Tenker ikke over merke når jeg handler, mer om jeg liker det. Men ville aldri brukt mye penger på et møbel.Nå drømmer jeg om et Liatorp stuebord fra Ikea, så sier vel litt.. :P Jeg bruker så lite penger på sånt at det går ikke på bekostning av andre mer viktige ting.

Bruker kanskje 100-500kr på pynteting\tekstiler i mnd, noen ganger mer, noen ganger mindre. Sist mnd brukte jeg 80kr på halloween lys, mens denne mnd blir det litt ekstra, for jeg sikler på nye gardiner. De er 3år gamle, og jeg vil gjerne ha noen som er litt mørke nå.

Har ikke bilder på veggen.. Vil ikke ha det. Har kun et maleri, som vi har arvet på forhånd av hans bestemor, det er ikke et masseprodusert maleri.

Jeg er ikke så interreset i interiør, men liker å pynte og dulle litt hjemme. Bryr meg ikke om pynten er fra Nille eller en interiørbutikk.

Skrevet

Min søster og mannen har et vakkert hjem med få, dyre designmøbler og moderne kunst på veggene. Veldig stilig, overraskende praktisk med små barn, og veldig typisk velstående akademikere (de er begge kirurger).

Her har mannen min og jeg over gjennomsnittlig inntekt, men jeg har mer sansen for hvit minimalisme/shabby chic... Bruker vel 500-1000 kr per mnd på interiør, men det er mest fordi vi ikke helt er ferdig med interiøret ennå.

Men når jeg er hos søsteren min, så skulle jeg av og til ønske at vi også hadde gått for dyrere, mer tidløse og holdbare produkter :) Shabby chic er jo overalt...

Skrevet

Jeg bruker endel penger på interiør dersom jeg pusser opp. Ellers er jeg opptatt av å skape miljøer som lett kan forandres ved små forandringer, slik at jeg endre inntrykket uten at det koster så mye.

Jeg liker store bilder. Noen er masseprodusert og noen er selvmalt. Jeg omgir meg med ting jeg liker og trives med, så hvor tingene kommer fra bryr meg ikke. Jeg har lav lønn og interiør går ikke på bekostning av noe annet. Det er noe jeg unner meg når jeg har litt ekstra:)

Skrevet

jeg blander gjerne litt gammelt med nytt:) kjøper billige puter og stryker på fine print, lys kjøper jeg på nille, passer på når det er gode tilbud osv... er på raid hos mamma innimellom også.. hehe, sist kom jeg over en hvitmalt gammel gyngestol, som gjorde seg bra i kroken i stua med et skinn i.. må ikke kjøpe alle møblene mine i dyre interiørbutikker, salongbordet er liatorp fra ikea liksom.. vi har vel en grei inntekt tilsammen, men føler alikevel ikke at jeg kan gå å kjøpe alt jeg vil hele tiden heller.. tar litt etter litt, funnet en stil jeg liker så trenger jo ikke kjøpe nytt hel tiden, men rasker med meg når jeg kommer over noe..blomster også er jo stadig på tilbud.. ofte man får fine orkideer til en 100 lapp, jeg bruker nok mindre penger på klær nå enn tidligere, og helle rlitt mer på ting til huset. vi har studielån, billån og huslån, så slipper ikke unna der heller.. hehe :) ps: bilder på veggen har vi svært lite av, liker det ikke, så ingen dyr kunst på veggen heller.. hehe.

Skrevet

Jeg er også ganske interiørinteressert, men spanderer ikke på meg av dyrt design. Ikke fordi jeg ikke har råd, men fordi jeg klarer å gjøre huset koselig uten. Jeg legger en del penger i møbler, men ikke superdyr design. Jeg har småmøbler fra Ikea ogstørre møbler Living - og kjører en klassisk stil slik at jeg kan ha møblene lenge og ikke må byttes ut pga mote.

Jeg liker bedre å kjøpe ting til huset enn å kjøpe noe til meg selv. Men jeg hater masse småbillig nips. Så det er ikke slik at jeg lurer i alle interiørbutikker fordi jeg bare må ha noe nytt. Jeg finner mye flott i bruktbutikker også. "Ting" er også en favorittbutikk.

På veggene har jeg litografi jeg har lagt en del penger i. De er nummererte og en investering. Jeg har kjøpt alle på auksjon. Jeg har også lagt litt penger i persiske tepper - som faktisk passer inn i det ellers så stramme klassiske.

Vil påstå at hjemmet vårt er veldig koselig - hvor barna får leve de også. Jeg er ikke redd for noen av møblene mine.

Skrevet

har stort sett bare arvede eller gamle møbler fra tid tilbake som jeg har pusset på å malt, ellers er alt annet av interiør av rimligere penger, fått i gave eller hjemmesnikret, laget av jentungen på sløyden å fått i gave til jul. tepper puter er heklet/strikket eller fra jysk eller europris. stearinlys fra nille og ikea. bilder på veggene er printet ut av egene foto eller selv malt på lerret. loppemarked funn og lignende.. (høres kanskje ut som en kjip stue! Men får alltid skryt og godord av besøkende!! )

Mye kan gjøres av lite penger! det skal jeg love deg!:)

Skrevet

Jeg er veldig glad i "moderne retro". Har endel fra Bolia. Elsker møblene deres, spesiellt møblene av valnøtt. Har spisebordet som heter Wake, det kostet ca 10.000kr. Stolene er Eames. Sofaen er også fra Bolia. Vi abonnerer på nyhetsbrevet til Bolia og får tilsendt slike plutselige helgetilbud hvor vi kjøpte sofaen vår til 50% avslag. Ellers kjøper jeg det meste brukt. Gjerne "design" møbler eller 50 talls

Elsker også loppemarked.

Jeg har stor tro på å ha noen "nøkkel elementer" som drar alt sammen.

Jeg elsker litt morsomme detaljer også.

Det er mye man kan få billig ved å kjøpe brukt så hvis du ønsker deg spesielle ting så er det ikke dumt å følge med på finn.no . plutselig så dukker feks det opp ett bord fra feks BoConsept du har ønsket det, eller noe fra Vitra.

Skrevet

For 7 år siden flyttet vi inn i det huset vi bor i nå. Det er tre ganger så stort som det vi hadde. Da kjøpte vi en sofa, en stor reol, en kontorstol, en komode, to bokhyller (Billy) og en seng nytt. I ettertid har vi fått to barn og har i den forbindelse kjøpt en seng og tre klesskap nytt. Resten av det vi har handlet av møbler kommer fra loppemarkeder. Da vi flyttet inn måtte vi også ha nye gardiner, men vi har ikke skiftet ut noen siden det. I tillegg kommer noen puter, duker, brikker, pledd og litt julepynt. Vi bruker litt penger på blomster og planter, bare på juleblomster bruker vi ca 1200,- i året.

Ingen av oss er spessielt opptatt av interiør. Hvis vi har noe som er modrene er det nok en tilfeldighet, men vi har et hjem vi trives i og ser liten grun til å endre på så lenge ting fungerer.

Økonomien er helt grei. Vi kan godt kjøpe ny bil uten å ta opp lån ol.

Skrevet

Vi bruker egentlig veldig lite på interiør. De to siste mnd har vi byttet ut spisebord m/ 8 stoler, skap, skjenk og pynteting. Har brukt et par tusen, men ikke mye. Jeg har fått helt dilla på å kjøpe brukt, så jeg syns vi har det skikkelig tøft nå med litt slitte saker. Elsker den nye stilen vår :) Jeg kunne aldri i verden ha kjøpt møbler til mange tusen kroner stykk eller lamper for et par tusen og pynteting for tusenlappen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...