Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Poden på 14 måneder har alltid elska å bade, var humøret så som så kunne jeg putte han i balja og alt var greit igjen. Han stor kosa seg og ble like lei seg hver gang han ble tatt opp. Nå de siste 14 dagene hyler han så fort jeg setter han oppi, og stopper ikke før jeg tar han opp igjen. Er det normalt? Var jeg som bada han siste gangen før skrekke kom, og gjorde ikke noe annerledes da enn tidligere. Vil så gjerne ha badegutten min tilbake. Er det noen som har opplevde det samme? Går det over av seg selv eller er det noe jeg må gjøre for at han skal bli trygg på å bade igjen?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Er det ingen som har vært borti dette?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Evt dra på badeland med ham, eller å bade sammen med ham (i badekar)? Tror unger endrer seg litt av og til; kanskje han om en måned elsker vann igjen
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Vår gutt elsker å bade. Skikkelig badeløve. Vi har han og på svømming, så han er trygg i vannet, men han hadde og en sånn periode på samme alder som det din har, der han ikke likte å bade hjemme. Det som funket her var å gi han en kjapp dusj i badekaret. Så etterhvert tappet vi i mer og mer vann.. Dt var jo kjedelig for han å bli dusjet, for da fikk han ikke lekt, jo mer vann sm kom oppi, jo mer fikk han leke. Vi badet og med han i badekaret, eller satt med bena oppi vannet for å vise at det ikke var farlig.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Håper han blir seg selv igjen. Har desverre ikke badekar, ellers skulle jeg gladlig prøvd det, Tror neppe jeg får plass til halve rompa oppi balja hans. Badeland er verdt ett forsøk, får prøve på det en helg snart. HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Beina i balja er notert ned. Kansje prøve å ta han i dusjen sammen med meg, han har aldri likt å dusje, men er jo lov å prøve å se det hjelper. HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Vi hadde akkurat det samme problemet, på samme alder. Plutselig bare nektet han å bade. Det som hjalp litt var å gi han dusjhåndtaket i baljen (vi har baljen i dusjen, så ikke han dusjer ned hele badet), bare med veldig svak stråle. Etter det gikk det mer og mer over av seg selv. Han godtok også å dusje, enten på armen til en av oss, eller stå selv i dusjen. Nå er den gode lille badegutten tilbake for fullt!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 Da er det med dusj hode og notert. Men hvor labg tid tok det før gutten din liket å bade igjen? HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 Det samme skjedde her også. Fikk tips fra ei venninne som også hadde opplevd det samme, om å senke temperaturen på badevannet. Fra å bade i 38 grader, lot vi han bade i ca 35 grader og det funka utrolig nok:)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Noen uker tror jeg. I begynnelsen hylte og sutret han, og så godtok han det mer og mer etter hvert. 20:12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå