Gå til innhold

Noen meninger om navnet "Sol"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syntes dere om dette jentenavnet? Jeg personlig elsker det. Tenker å bruke det sammen med ett annet navn.. Men hva syntes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

egentlig syns jeg det er et fint navn, men siden jeg var dum og leste mye margit sandemo i ungdomstida så for jeg en del isfolk-vibber av det.

Skrevet

Ettutolig vakkert navn til ei lita jente (og stor jente såklart).

Skrevet

Sol og Dag. De første barna i Sagaen om Isfolket ;)

Sol er pent, men jeg ville ikke valgt det selv.

Skrevet

Liker det ikke. Føler liksom at det mangler noe og at det bare er en forkortelse, for feks. Solveig eller Solbjørg

Skrevet

Vurder følgende: barn har lov til å bytte navn når de er atten. I tenårene ville jeg antakelig bytta navn til Lilith Medusa framfor å gå rundt som noens Sol, Solstråle, etc. Og det er helt uavhengig av at jeg som voksen synes det er et fint navn.

Skrevet

Jeg synst det er veldig kjedelig. Rett og slett fordi det ikke er et navn, men en ting. Liker heller ikke navnet Rose eller Bjørn. Det høres ut som noe mangler...som man egentlig skulle hete Solveig/Solfri/Solgunn. Passer iallefall ikke til alle etternavn. Sol Åsen, Sol Hagen, Sol Rød, Sol Sand, Sol Haugen..

...nei takk!

Skrevet

Synes det er fint, og liker det aller best når det står alene.

Et navn som står på lista :)

Skrevet

Blir litt lite for meg. Liker ikke enstavelsesnavn egentlig...

Skrevet

Tenker at det er en forkortelse på f eks Solbjørg. Sol blir litt for mange ordspill i oppveksten etter min mening...

Skrevet

Artig lesning :) Jeg heter nemlig Sol! Er godt fornøyd med navnet mitt jeg, men har full forståelse av at folk kanskje synes det høres litt "halvt" ut. Men..tror ikke jeg kunne hett noe annet, det er jo meg! (Stort sett blid, med lette heksetendenser hva angår humør sånn rundt pms-tider..:P)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

For meg er det ikke et navn, syntes det er rart. Ikke stygt, men merkelig å oppkalle barnet sitt for Sol.

Men jeg liker navn som kan brukes internasjonalt sol blir enten Sól som ølen, eller skal man si Sun da?

Skrevet

Sol er bare en forstavelse til et navn, synes jeg. Solbjørg, Solgunn, Solveig, Solfrid.

Skrevet

Jeg liker det ikke spesielt godt, helt greit, men blir litt rart likevel i mine ører.

Jeg synes at alle skal få kalle barna sine det de selv ønsker, og synes det er teit at folk må spørre andre hva de mener om navnet før de tar en endelig avgjørelse om hva barnet skal hete.

I barnehagen jeg gikk i da jeg var liten var det en jente som het Sana og en jente som het Sol. De var gode venner, til alle andres fornøyelse (sanasol)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...