Gå til innhold

Hva med dette utsagnet fra samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert av overskriften på et annet innlegg..

Jeg og samboer hadde egentlig bestemt oss for å gifte oss om maks to år, men de siste 2-3 ukene har vi gått og små diskutert om alt mulig og for ei uke siden hadde vi en gedigen krangel om alt mulig. For et par dager siden spurte jeg om vi skulle snakke om denne krangelen og dt gjorde vi. Vi sa begge unnskyld for hva vi sa der og da, men mye av det var veldig sårende. Til slutt så han veldig betenkt ut og jeg spurte hva han tenkte på.

"Du vil ikke like det" sa han, jeg sa han måtte si det hvis vi skulle fikse opp i dette. Han sa rett ut "Jeg vil ikke gifte meg".

Jeg ble helt satt ut og begynnte å strigråte:(

Han vet hvor viktig giftemål er for meg og det første som slo meg var at dette takler jeg ikke. Og være sammen med en mann som ikke vil gifte eg med meg? Som faktisk har ombestemt seg pga en krangel.

Hvordan hadde dere reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert blitt skuffa. Men hadde kommet meg fort over det. Det fins tusen ting som er mye verre. Og det virker ikke akkurat som om du er en av de som har fått oppleve stort mye dritt i livet ditt. Rett deg opp i ryggen jente. Herregud. Vær glad han er ærlig.

Skrevet

Vet du hva? Jeg har opplevd MASSE dritt her i livet, så hvordan du kan si noe slikt utifra et slikt innlegg er helt utrolig

Skrevet

Fordi du suttrer over noe slikt. Du skal være glad du har en samboer som er ærlig. Tenk om han giftet seg med deg uten å ville det !? Nei blir for dumt for min del.

Skrevet

Hvorfor vil man være sammen med en som ikke vil gifte seg?

Jeg syns det virker rart.

Vi kan bo sammen, få barn sammen, men vil ikke gifte seg.

Skrevet

Tror ikke du ser helt poenget her. Han hadde kjempelyst til å gifte seg med meg, men pga denne krangelen så vil han ikke og da er han ikke like sikker på sine følelser lengre. Det er DET som sårer meg og jeg ble veldig lei meg for jeg ble redd vi ikke klarer å komme oss gjennom dette.

Skrevet

skønnutrolig godt at du blir skuffet, å at du kanskje revurderer forholdet litt. Hvis krangelen gjør at han sier noe slikt, kanskje han ikke er enn mann å gifte seg med? samtidig, kan han ha sagt det fordi han fortsatt er sint. uansett, snakk sammen om dette, men det kan sikkert være lurt å vente litt med å ta det opp. la sinnet og skuffelsen legge seg litt så vondt ikke blir verre.. men jeg forstår deg utsolig godt!

Skrevet

Det mener jeg også. Mye mer seriøst å få barn sammen enn å gifte seg. Man kan alltids skilles, men barna vil man alltid ha

Skrevet

En krangel som varer i flere uker er jo litt alvorlig. Og er man midt oppi noe sånt skjønner jeg at man får litt second thoughts om å gifte seg. At man i hvert fall vil se om det går an å ha det mer harmonisk før man går til det steget. Kanskje føler han at alt er mas og krangling og diskutering?

Skrevet

Takk for det 17.08

Skal ta det opp med han om en stund. det kan jo være noe han sa der og da

Skrevet

Det har vært litt stressende hjemme i det siste, begge har vært slitne og irritable de siste ukene. Vi har "ordnet opp" nå, men jeg kjenner jeg sliter veldig med det at han ikke vil gifte seg lengre, selv om jeg prøver så godt jeg kan å la være å tenke på det

Skrevet

hmm, er jo ikke sikkert han ville gifte seg i utg. pungtet, og defor sa det rett ut nå ? ikke alle vil det, men vil være sammen alikevel, kanskje han har grudd seg for å si det siden han vet du gjerne ville, og synes det var passende å ta det nå, når dere alikvel skulle ordne opp?

jeg tviler meget sterkt på at det er bare pga den krangelen han ikke vil gifte seg ihvertfall, da er han lite til kar i tilfelle.. om dere hadde goftet dere da, så hadde han pakka sakene med engang ting ble litt tøft??

Skrevet

Hadde syns det var helt greit... Men så har jeg aldri hatt noen spesiell drøm om det heller da...

Kom over det.. .Det går bra...:)

Skrevet

Helt ærlig?

Jeg hadde heller ikke villet gifte meg med en person som jeg kranglet med i ukesvis. Et bryllup kan ikke redde et forhold, så jeg ville vært 100% sikker før jeg bega meg ut på det. Og krangling om alt mulig hele tiden, er ikke noe jeg vil ha i mitt ekteskap.

Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt:( for meg er det heller ikke noen fremtid i et forhold som ikke vil ende med ekteskap. Og om dere allerede har fått barn... Så synes jeg det er veldig rart han ikke vil gifte seg med deg.

Er rart uansett. Håper dere kan løse det og at det blir giftermål på deg etterhvert:) lykke til !

Skrevet

Jeg hadde heller ikke villet gifte meg med noen som jeg kranglet så mye med. Og iallefall ikke en som faktisk må snakke om de enkelte kranglene i ettertid. Her kan vi ha en diskusjon eller to, men når vi sier godnatt om kvelden er vi ferdig med den. Jeg kommer ikke flere dager senere og ber min bedre halvdel om å rippe opp i krangelen. Jeg skjønner han veldig godt.

Forøvrig skjønner jeg ikke hva som er så viktig med å gifte seg, så jeg hadde blitt letta om noen sa noe slikt til meg.

Skrevet

Det her var snakk om et par uker med diskusjoner og begge har vært stresset og slitne. Vi har ellers et kjempefint samboerskap. Vi har vært sammen i 4 år og har en sønn på 2 år.

"og krangling om alt mulig hele tiden" er ikke saken her. Det varte et par uker og vi krangler ikke til vanlig hvis det er det du tror

Skrevet

Dere har kranglet i ukesvis, og nå er du overrasket over at han ikke vil gifte seg med deg?

Det er ikke alle menn som vil gifte seg, ikke alle damer heller for den saks skyld.

Skrevet

Det er fult mulig at han vil gifte seg med deg, og det han sa var bare noe han sa der og da.

Men syns virkelig ikke at du skal mase om dette. La det ligge til han har roet seg og fått tankene sine over på andre ting. Så kan hende han skifter meningen.

Men hvis du driver å maser på han nå, så kommer han aldri til å forandre meningen.

Skrevet

Er visst ikke lov å ha følelser på detta forumet. Herregud jenter, rull inn jura to hakk'a.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...