Gå til innhold

Å, hjelp meg, kjære dibbere....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min på 4,5 år har så ofte uhell i barnehagen om dagen. Virker som han holder seg helt til han ikke klarer mer, og så skjer det. :(

 

Har prøvd alt, føler jeg, men fortsatt skjer det jevnlig.

 

Ulike typer belønningssystem, mye positiv oppmuntring de dagene han ikke har uhell og bekjed til bhg om å sette han på do jevnlig.

 

Klesvasken er kjedelig, ja, men det er så leit for hans del og de ansattes del. Uff. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff det er kjedelig :-( Min har jevnlig uhell enda, og han er 7,5 år... Prøv med do-regime. På do annenhver time uansett om han kjenner at han må eller ikke. Trenger ikke gjøre noe, men må gå å prøve. Min gutt har nemlig ikke tid, men når jeg sier ifra får han ikke velge, og da kommer det som regel også.

 

Dersom barnehagen er dårlig på å følge opp kan du lage signeringsskjema til de, det forplikter litt mer.

 

Du bør ta han en tur til legen også, for å utelukke noe galt.

 

Kraftig forstoppelse kan også gi mye uhell, både med tiss og bæsj.

 

Håper det løser seg for dere :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Hufsla.

 

Det er jo mest i bhg det skjer, så tviler på at det er noe fysisk.

 

Glemte nevne at det skjedde sjelden i gamle bhg ( har byttet i høst).

 

Er så fortvilet... :(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt på 4,5år er helt lik. Han synst det er kjempekjedelig å gå på do - og holder seg lengst mulig.

Han må tas opp på do om natten og han har uhell både hjemme og i bhg.

Min gutt tisser mye letter på seg når han er varm/svett/har på seg mye varme klær. Jeg vet ikke helt hvorfor det er slik, men om sommeren er det som han har mye bedre kontroll på tissetrangen. Svetter han om natten så tisser han på seg også.

 

Min gutt kan holde seg tørr om han må, men han gidder liksom ikke. Vi har også belønningssytstem som fungere, men hvor mange år skal vi holde på med dette da!! Er så lei av å minne han på å gå på do og å tvinge han på do.

Jeg tenkte at vi tar en pause nå fra hele domaset. Jeg har blitt sint på han, fortalt at store gutter går på do, spilt på samvittigheten hans....ALT! Han kan tisse om han vil, noen ganger har han ikke helt kontroll....jeg tar en pause fra det hele.

 

Jeg håper 5-årsalderen blir bedre:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20:04

 

Ah..takk for at du delte det!

Er så fortvilet...

 

Er aller mest lei meg over at personalet til stadig må ta denne oppgaven med å skifte og vaske...Ikke mye hyggelig...Og vil jo ikke at noen skal få negative tanker om den kjæreste, fineste gutten min. :(

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søsteren min sin sønn begynner på skolen til neste høst og han bruker voksen bleie om natta. Han har hatt store problemer med uhell av både bæsj og tiss. Søsteren min prøvde alt. Hun var så fortvilet og vi så for oss at han kom til å få det trasig på skolen mht at de andre barna ville kjenne lukt av han osv. De var redd for mobbing. Vel, de dro til legen og legen trodde at han har hatt ondt når han har bæsjet og dermed ikke villet bæsje og derfor har det bare kommet som uhell. Så nå har de sakte men sikkert klart å få han til å gå på do regelmessig. Det har tatt seg opp, men gutten bruker voksen bleie om natta og han kommer nok til å bruke det i mange år framover. Om dagen går det heldigvis bedre. Men det er vanskelig og leit når det er slik. Man ønsker jo det beste for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker fremdeles at jeg gjorde det samme på samme alder, fordi jeg aldri ville avbryte leken for å gå på do. Enda så skammelig det var etterpå. Det gikk vel over av seg selv, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, sug lut!

 

Håper det straks går over.

Han er en meget oppvakt ung herremann, så burde latt være denne "uvanen".

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som å lese om min sønn. Han slutta med bleie i februar, og er enda ikke tørr...

Har prøvd alt, virkelig.

Han er snart 4.5 år han også. Han kan holde seg hjemme hvis han bare ser tv. Hvis han leker, så går det alltid galt. Sjeeeeldent at han bæsjer på seg, men det har hendt. Oftere før enn nå, hvertfall

 

Har ingen gode råd, men jeg leser gjerne videre på svar du får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stort sett er i barnehagen det så skjer så syns jeg faktisk du kan stramme opp de voksne litt. For meg høres det ut som at han er for opptatt til å gå på do og de voksne er for slappe til å ta han på do. Snakk med ped. leder og spør om hun kan lage skjema der det skrives opp hver gang han har vært på do og hver gang det har kommet noe. På den måten er det lettere for deg å følge opp dovanene i barnehagen og det legger litt press på de ansatte til å følge han bedre opp. De kan fint klare å ta han på do annenhver time og at de ikke har gjort dette før er rett og slett sløvskap.

 

At han er for travel til å gå på do er ganske normalt i den alderen og det trenger ikke være noe galt med gutten i det hele tatt.

 

Førskolelærer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08:32

 

Tusen takk for svar!

 

Er jo temmelig sikker på at det ikke er noe "feil" med han, men at han ikke tar seg tid til å gå på do samt en fortsatt utrygghet i ny bhg.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...