Sim82 Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Hei! Er det noen der ute som vil dele sine erfaringer med meg? Jeg er jusstudent med 1 år igjen til sommeren og er veldig veldig veldig verpesyk.. I fast forhold og alt vel. Men veldig usikker pga studiet og om det lar seg kombinere. Hvis noen har noen gode tips og/eller erfaringer, setter jeg pris på det
Sim82 Skrevet 10. november 2011 Forfatter #2 Skrevet 10. november 2011 Oops skrev visst på feil side her inne.. hehe
nathaliiee Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Hei. Jeg synes ikke det har vært noe problem å bli gravid og få barn når man er student. Jeg tok en pause fra studnene de fire første mnd til datteren min, men er nå fullt igang igjen. Du må bare strukturere deg, og kanskje gjøre litt studier når barnet sover ovs... Nå vet ikke jeg om du går på noen skole, men tar du det via nettstudier går det veldig bra ihvertfall. Mannen min gikk også tidligere ut i permisjon for å være med barnet mens jeg gjorde studier. Fungerte for oss ihvertfall Lykketil!!
Studentmamma88 Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 Akkurat nå er det supert å være student å ha barn, fordi du kan få dekket et helt studieår om du gjør de rette tingene. Slik ble vår permisjon, og dette skoleåret (er på siste år)har jeg gratis, så jeg slipper studielån:) Termin 21.april - Gikk ut i permisjon 3 uker før og hadde permisjon frem til juni. Fikk kompensasjonsoppgave for de tapte 6 undervisningsukene som jeg gjorde før permisjonen (5-7sider). Far ut i permisjon i juni - Vi hadde hele somerferien sammen:) Jeg ut i 20% permisjon fra august (vi har lesedag hver fredag, så dette er permisjonsdagen"), og far er ut i 80% permisjon - jobber en dag i uka. Nå har vi kanskje 3 timer undervisning per dag, og resten kan vi jo bestemme over selv. Syntes det er deilig å kunne tilpasse dagene, og jeg er jo stort sett hjemme foruten akkurat når vi har undervisning. Om vi vil dra en tur på shopping, på grilltur eller uansett, så kan vi jo det. Da kan jeg forskyve lesingen til kvelden. Far er blitt veldig inkludert i barnets liv, og vi gjør masse ting sammen. Syntes det er topp!! Vi får: - 80% permisjonspenger fra nav til far - 30% lønn til til far (Han jobber akkord) - Foreldrepenger fra lånekassen - Foreldrestipend fra lånekassen - Engangsstødnad fra nav Vi er ikke rik, men trives godt og ingen av oss har en arbeidsdag fra 8 til 16,heldigvis:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå