Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Alle har vi vel en vennine eller 2 som kanskje prater litt vel mye..? Jeg har selv en slik en, har sagt til henne at hun må lære seg å ikke prate så mye... Hun har lett for å snakke negativt om andre til andre, og har selv fått hørt hvis det er noe med meg så har hun kanskje sagt "off ja hun var sur" eller noe slikt, ikke noe veldige store greier..men litt irriterende. Har ikke fortalt henne om eksempler da jeg kun har hørt 1 gang at hun har pratet om meg, men vet jo at hun har lett for å forsnakke seg om andre også når jeg er der.... Jeg liker ikke drama, og er en voksen dame, derfor gidder jeg ikke ta opp små ting...jeg synes det blir veldig fjortis om jeg skulle sagt til henne, "å hvorfor sa du til Line at jeg var sur den gangen" osv..skjønner? men det irriterer meg alikevel...og det er så typisk jenter..og jeg hater slikt.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Uff sånt altså. Liker ikke sladring om andre, spesielt ikke venninner! Føler de like gjerne kan holde det for seg selv om det ikke kan sies foran den det gjelder. Sladring er veldig ofte lik baksnakking, og jeg prøver å heller trekke fram positive ting hvis det blir snakk om andre venninner når vi er sammen.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Hvor gammel var du sa du? "Typisk jenter"? Dette er en myte. Menn er generelt de som er mest glad i sladder i følge studier, og som faktisk sladrer mest- forskjellen er at det oppfattes som saklig når menn tar opp ting, og som sladder når kvinner tar opp det samme. Er det noe du tenker du burde ta opp, så gjør det. Har du en oppegående venninne, så tar hun deg og tankene dine på alvor og tenker ikke at du sier det du gjør fordi du er kvinne. Generelt er jeg selv skeptisk til kvinner som trekker slike konklusjoner om et helt kjønn, og synes ofte det er slik at kvinner som snakker om "at kvinner er så sladrete og glad i drama, så de foretrekker menn" er de verste selv. Har selv mange kvinnelige nære venner fra barndom og studier, og de befinner seg på et helt annet nivå som ikke preges av rene fordommer og stereotypier på denne måten. Vi diskuterer, ler, analyserer og støtter hverandre når det trengs, og sier fra til hvearndre når det trengs. Kvinner og menn er naturligvis forskjellige på mange områder, men ikke slik du ser ut til å tro.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Sånt er helt tullete, og jeg bryr meg midt en viss plass nederst på ryggen.... Jeg takler heller ikke at en snakker om andre, for det også bryr meg ikke. Det går inn ene øret, og like fort ut det andre. Husker det jo ikke, så da kan det vel ikke bry meg? Hvem er gravid,hvem har sagt hva, hvem er sammen og hvem er skilt.... Det er ikke meg, så da har det null betydning i mitt liv.... Og hva andre sier om meg... vel, det er heller ikke mitt liv. De får bare holde på, for jeg merker ikke forskjell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå