Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Hvert år er vi en vennegjeng som pleier å ha julebord sammen, dette går da på rundgang og noe vi gjør istedet for å kjøpe gaver til hverandre. Vi er enige om at dette julebordet er på grensa til obligatorisk og derfor setter vi dato på forsommeren. Nå er jeg blitt invitert i utdrikningslag til ei venninne samme dag og synes dette er veldig vanskelig og er usikker på hvordan jeg skal prioritere her uten å skuffe noen. Noen som kan hjelpe og gi meg råd?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 kan du ikke spørre vennegjengen om dere kan ha julebord en annen dato?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Nei, det går ikke. For det første er det om ikke så lenge og halvparten av gjengen jobber turnus, så derfor er det også alltid viktig for oss å finne dato tidlig. Grunnen til at vi valgte denne datoen var fordi alle kunne.. :/
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Si det som det er til venninnegjengen - at du har et utdrikningslag på samme dagen - og hør om det går an å forskyve en dag fram eller tilbake? Evt kan du kanskje få med deg starten av utdrikningslaget og komme litt senere til julebordet.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Ikke meningen å være vanskelig, men utdrikningslaget innebærer reise og overnatting, så det er liksom ikke bare å dele dagen i to. Det er vel nettopp det som gjør det så vanskelig. HI.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Et utdrikningslag begynner vanligvis ganske tidlig, kl 9-10 med frokost. Med opplegg hele dagen så tror jeg du fint kan dra på julebordet på kvelden, uten at du skuffer venninna di. Da har du jo vært med i mange timer. Julebordet begynner vel rundt 19 eller noe?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Da må du nesten bare ta et valg. Det er vanskelig for oss som er her å gjøre det for deg, du må bare finne ut hva som er viktigst for deg: utrdrikningslaget til ei venninne eller julebord sammen med andre venninner. Personlig ville jeg tro at dine julebordvenninner burde forstå at du reiser i utdrikningslag - det er tross alt noe ganske spesielt som skjer én gang i livet, mens et julebord kan du ta igjen til neste år. Eller er det du som arrangerer?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 Hun skal jo reise bort og overnatte! Ville valgt utdrikningslaget, fordi det er en engangsgreie.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 Jada!Jeg leste da jeg hadde svart.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 du må nesten gjøre et valg. kast terning evt
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 Enkelt valg, ta utdrikkningslaget. det er ones in a lifetime (forhåpentligsvis:P)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå