Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 trenger litt råd, eller motivasjon.. har vært syk en liten uke, klesvasken har hopet seg opp, å det er mye husarbeid som må gjøres.. jeii.. hva er deres beste husmor-tips?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Ta deg tid til å ta en klesvask om dagen. Alt over det er bonus;) Se på det å legge vekk klær som litt trim.Jeg deler et stativ opp i flere deler, tar først håndklær, løper opp trappen med dem, så mine klær, opp trappen igjen osv. Da blir det "mindre" som skal gjøres og det blir mer overkommelig. Rydd mens du er i rommet, f. eks når barna bader i badekaret, rydder og vasker du badet... Jeg forlater aldri et rom i kaos, men bruker 2-3 minutter på å rydde opp før jeg går ut. Da holder det seg ryddig med lite tidsbruk. Ta oppvasken med en gang, eller i hvert fall skyll godt av.Det går mye fortere enn å skure på størknet mat. Sett på en timer mens du jobber for å hjelpe deg til å holde fokus. Vask badet når du har vært på do. Vask opp underveis mens du lager mat, ha en kum med varmt såpevann i sånn at det bløtlegges og du bare kan vaske av og tørke
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 takk takk! det dær med timer, va lurt jo må vel bære bynn da
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Har forresten et tips til: ikke unngå noen ting. Start i en ende av rommet og ta deg av alt du møter på med en gang uansett. "ikke vent til senere"
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Jeg forlater aldri et rom uten noe i hendene. Av en eller annen grunn er det alltid ting som ligger der de ikke skal, og et krav for å klare å holde orden er å lage et "hjem" til absolutt alt, og så sørge for at de havner tilbake på plassen sin. Eksempel: Når jeg går fra stua har jeg som regel med meg klær som "noen" bare har tatt av seg der, de havner enten i vaskekurven eller i klesskapet sitt. Om jeg da står ved vaskemaskinen, setter jeg oftest på en vask, ev. tar ut og henger opp det som allerede er vasket. Er jeg i soverommet, kan du være sikker på at det ligger en bok, en krem, en tom kaffekopp der inne, som bor en helt annen plass. Kommer jeg til kjøkkenet med den koppen, så går den direkte i oppvaskmaskinen, med mindre den akkurat holder på å vaske. Boka havner i bokhyllen, kremen i medisinskapet på badet. Og slik går no dagan.... :-)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Ha alltid kjøkkenvasken skinnende ren Før du legger deg tømmer du vasken for skitne kopper etc og setter på plass, og så vasker du vasken.. Vask fundt vasken på badet, f.eks mens du pusser tenner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå