Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Hallo, Jeg har funnet ut vi har en liten baby på vei. Men vi har også en katt. Er det noe forhåndsregler en bør ta? Jeg har sluttet å ta kattedoen etter jeg fant ut jeg var gravid. Er også flink til å vaske meg på hendene. Også.. Jeg fikk først beskje om at jeg var 5 uker på vei, og så trodde jeg nå jeg var i uke 7, men på sykehuset sa de i går uke 6, men foster på str med 6-8 mm.. Noen som vet? Siste mens 20 sep..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Gratulerer.. Kos med katten, men pass på håndhygiene. La mannen ta kattedoen, og ikke grav katten i rompa. Ellers, når babyen kommer, så la katten hilse på babyen, ikke ta katten bort til babyen, heller babyen bort itl katten om han viser inerrese. Ikke la katten ligge i vogn eller seng.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Det med katt,og graviditet går helt greit så lenge du tar litt forhåndsregler som du jo allerede gjør. Her kan du lese litt mer: http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/toxoplasmose-1758.html
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Ingen problem. La mannen a doen og vask hendene når du har klappet pus;)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Tusen takk, dere Lettet litt på bekymringene
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Du bør kanskje ha nett over sengen osv for å hindre at katten legger seg oppå babyen. Katter liker å ligge oppå noe varmt, og kan legge seg over ansiktet på babyer så de kveles
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Ta det med ro og se det an, ville jeg sagt. Våre katter skyr baby som pesten, selv om de noen ganger har lyst til å snike seg ned i seng eller vogn når baby ikke er der (om du har en katt som sover inntil eller oppå dere i deres seng bør du kanskje passe på litt ekstra, men de fleste katter er ikke så veldig glad i babyer altså). Toxoplasmosesmitte kan du få om du får katteavføring i munnen, så så lenge du unngår det ved god håndhygiene er det ingen fare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå