Gå til innhold

Greit av meg å nekte mannen å dra på julebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis er julebordet på arbeidsplassen hans, og han kommer da hjem på natta, reiser kollektivt eller med taxi. Denne gangen legger de julebord til ett hotell ett lite stykke unna, og skal altså da sove på hotellet. Jeg føler meg ikke komfertabel med at han skal sove borte, vi har aldri sovet borte fra hverandre før, fordi jeg rett og slett syns man skal sove i ektesengen når man er gift.

Det er ikke aktuelt å ta taxi, det blir for langt og dyrt, og kollektivt går ikke den strekningen på natten. Jeg mener at mannen skal kjøre, men da må han jo holde seg helt edru, men han sier at han har lyst på alkohol til maten og ett par drinker etterpå.

Dette begynner å bli en skikkelig krangel mellom oss, han vil overnatte på hotellet, og jeg vil han skal komme hjem, evt. droppe å dra. Han ser ikke dette fra mitt ståsted i det hele tatt, og er utrolig egoistisk syns jeg!! Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde latt ham overnatte på hotell. Samtidig som jeg forstår deg som aldri sov borte fra ham, da blir man jo knyttet ekstra til hverandre og lider litt når den andre er borte. Det jer IKKE skjønner med menn, er hvorfor de på død og liv MÅ ha alkohol hver gang de skal noe artig. Jeg drikker aldri på julebord og lider ingen nød av det.

Skrevet

Kjempegreit. Du er så grei atte. Greieste dama i byen. Herlighet.

Skrevet

Du, nå har jeg riktignok ikke lyst til å bli del av det store DiBbekoret som hyler "slipp mannen løs"!!! Men, -slipp nå mannen løs! Du må da kunne stole såpass på ham?

Skrevet

Jeg synes DU er egoistisk.

Jeg hadde blitt sur hvis mannen min nektet med julebord fordi det skulle holdes på 1 hotell.

Er det hans feil at det ikke blir holdt på en vanlig resturang?

Skal han droppe julebordet bare fordi kona hans sier nei?

Da synes jeg faktisk synd i mannen din..og kollegaen hans vil nok også tenke sitt om deg....

Hvorfor er du så sykt sjalu? Er du redd han skal har sex med noen?

At man er gift betyr vel ikke at man MÅ sove i samme seng hver kveld, hvis han reiser en helg bort med jobben da, eller noen kompiser?

Får han bare ta dagsturer han da??

Skrevet

Jeg syns du er egoistisk. En natt borte er ikke så ille altså. Dere har sikkert godt av litt pusterom.

Skrevet

Jeg er helt enig med mannen din! Det er rimelig sært å tviholde så hardt i lenka til en voksen mann at han ikke kan dra på julebord og sove borte en gang i året.

Du synes at man skal sove i ektesengen når man er gift? Virkelig? Uff, du kommer til å gå på noen skjær...

Skrevet

Hva med å betale for ett dobbeltrom? Så kan du være på rommet og tøyle sjalusien din;)

Skrevet

Han må få gå på julebord..... fortsetter du med stramme tøyler så risikerer du å miste han.

Han er voksen. Du er voksen. Ikke barn.

Skrevet

Nei, det er ikke greit. Her tror jeg at du må jekke deg ned et par hakk. Et ekteskap er vel ikke et fengsel heller? Hva med å være litt raus og unne mannen å ha det litt gøy og kose seg sammen med gode kolleger?

Her er det DU som er egoistisk, ikke mannen.

Skrevet

12:15 - HI sier ikke hun er sjalu, hun har bare aldri sovet borte fra mannen. Og da kan første gangen bli vanskelig, og hun kvier seg. Hun har sikkert på samme måte som folk med flyskrekk og vannskrekk, angst for å sove alene. Hadde det vært situasjon der hun MÅTTE gjøre det (sykehusinnleggelse, mannens arbeid osv), hadde hun måttet finne seg i det. Men hvis mannen ikke kan komme hjem bare fordi flatfylla er så mye mer moro, så synes jeg han bør ta hensyn her...

Skrevet

Jeg er ikke HI, men forklar meg, hvorfor MÅ voksne mennesker drikke alkohol for å kose seg???

Skrevet

Det er aldri greit å nekte et annet menneske noe. Du eier ikke mannen. En natt borte er ikke farlig, og noe du burde klare. La mannen dra på julebordet og kose seg. Kanskje dere faktisk kommer til å savne hverandre litt..

Virker jo ikke som om mannen din er noe særlig til å drikke eller feste heller, så da er det jo ikke noe å frykte.

Skrevet

12:18 dette er ikke en avholdstråd.

Skrevet

Hvis det er et stort problem for deg så bør han jo ta litt hensyn til den han har valgt å slå seg sammen med. Vi er alle ulike og for noen er dette et problem. Om du er redd for utroskap f.eks (noe som jo ikke er så uvanlig i slike situasjoner...) så regner jeg for det første med at det er en god grunn for denne redselen, for det andre mener jeg at mannen din skal ta hensyn til dette og strekke seg langt for at du skal føle deg trygg. Det der med ektesenggreiene forsto jeg lite av, før eller siden må dere vel sove seperat, men da kanskje med en litt bedre grunn enn et fyllekalas.

Skrevet

jeg mener at du er smålig og egoistisk rett og slett. Jeg hadde blitt sur om mannen min hadde forsøkt å nekte meg det...

Skrevet

Det vil komme mange forskjellig situasjoner i livet hvor dere vil oppleve å ikke dele seng en natt.

Jeg syns DU er egoistisk, for du tillater han ikke å ha det gøy pga din vrangforestillinger om ekteskap!

La mannen få dra på julebord!

Skrevet

Du troller, ikke sant?

Dersom han blir hjemme fordi du bestemmer det, tror du det blir en hyggelig kveld, da eller?

ærlig talt, kvinnfolk! Dette MÅ jo være trolling

Skrevet

Neida, jeg har selv samboer som drikker alkohol uten at jeg sier noe, jeg bare skjønner ikke hvorfor det skal være menneskerett for mannfolk.

Skrevet

Han kan da la være å drikke og kjøre hjem etter julebordet?

Skrevet

Herrefred.......

Hva er galt med at mannen vil på julebord? Det er da ikke hans feil at det nå er lagt til et hotell. Og han har jo vært på julebord før, eller....?

Jeg klarer heller ikke å se det fra ditt ståsted.........

Skrevet

Det er forskjell på VIL og MÅ. Når du sier MÅ så antyder du at man ikke kan klare å la være. VIL er noe helt annet, og det er fordi det er godt med god drikke til god mat, det er avslappende, morsomt og avkoblende. At noen vil drikke alkohol av og til i sosiale sammenhenger er faktisk helt normal adferd.

Skrevet

Bare fordi han må sove borte én natt så skal han ikke få lov å kose seg den ene gangen i året?

Har han gitt deg noen grunn til å ikke stole på han tidligere?

-Hvis ikke er det nok du som må gi deg. Gi han litt rom, la han få ha det gøy den ene kvelden :)

Skrevet

Jeg må faktisk si at jeg synes det er fullstendig sykt å være så "klengete". Selvfølgelig må mannen din få dra på julebord. Det at dere faktisk aldri har vært borte fra hverandre en natt, er merkelig i seg selv. Man trenger faktisk å være litt fri selv om man er i et forhold. Han er ikke fangen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...