Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Hva gjør dere? Barneklær, spesielt gensre, trøyer, skjorter o.l, kan være hvite i bunn men med masse mønster og bilder på (eks. Hello Kitty, Spiderman eller gjerne også striper) Disse mønstrene/bildene er ofte i sterke farger som rosa, lilla, rød, blå.... Plaggene blir da halvt om halvt med hvit og farger. Så til mitt spm; Vasker dere disse klærne på hvitvask eller kulørt? Uff, ser det ble litt klønete skrevet, håper dere skjønner hva jeg mente her:)
Hufsla Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 skjønner hva du mener :-) De fleste av klærne (mine iallefall) farger ikke direkte av etter noen vask. Så når jeg får nye barneklær med fargerike trykk vasker jeg de med kulørt vask. Etter et par vask går de med det hvite. Er det mange plagg av samme slagen kan de jo vaskes for seg selv også, men jeg er nå fan av fulle maskiner da...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Kulørt, men du kan jo bruke sånne kluter som finnes i butikken nå, om du er redd for at det hvite skal ta farge.. color catcher eller hva det nå heter.. røde pakker ved vaskemidler.. funker veldig bra!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Kulørt, hvis ikke fargestripene er veldig lyse, da. Har uansett alltid gått bra her.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Sorterer i tre hauger jeg, helt hvitt, farget (som dongeri, mørkeblå gensere osv) og til slutt lyse farger (der går de med hvit bunn, rosa joggebukser o.l.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå