Tyren78-09+12 Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Jeg husker jeg hadde det med forrige også, men kan ikke huske at de var så ofte og så kraftige som denne gangen. I tillegg har jeg mye kynnere, også det hadde jeg forrige gang. Syns menssmertene er verre enn kynnere, for de er vonde på en helt annen måte enn kynnerne, som hos meg ikke er vonde, men mest ubehagelige og at pusten blir litt tyngre mens det står på noen ganger. Flere som sliter med menssmerter? Hva har lege/jordmor sagt til dere? Jeg skal til jordmor på tirsdag. Var tl lege sist..pga MYE smerter..fikk UL og der såg alt bra ut, så vet ikke helt hvorfor jeg har slike smerter jeg. Håper bare jeg ikke føder så alt for lenge før termin..det som er skrekken!! Er sykmeldt så jeg stresser ikke heller..men noe husarbeid må jeg jo gjøre..og levere/hente i bhg. Men resten av dagen går med til sofasitting med bok og/eller strikking.
litekreativtbrukernavn Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Jeg er i uke 20 nå, men har hatt mensensmerter siden uke4. Et lite opphold rudt uke 12 ga meg håp, men nå siste tre ukene har det tatt seg ordentlig opp Beg også med kynnere rundt uke 14-15, og mensensmertene og kynnerene virker til å gå litt hånd i hånd. Fordi det var så tidlig har jeg de siste ukene vært igjennom Urinprøver(til dyrkning)-er ofte en årsak til både smertene og kynnerene,samt premature rier. Og i forrige uke var det UL av cervix(livmorhals), heldigvis var den upåvirket og derfor er det "bare" ufarlige kynnere... Jeg spurte gyn. legen da, "hva er dette for noe, skal det fortsette å være sånn?!" Ja, sa hun..Det er nok bare "sånn du er". Ring hvis det endrer seg til det verre, og så klart hvis blødninger o.lign. -Så ble ikke super klok. Men litt beroligget kanskje?! Sier ikke at du skal slå deg til ro med svaret jeg fikk...Ta urinprøver og UL! Men det er ikke sikkert at du heller får noe klart svar hvis alt ser bra ut... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå