Gå til innhold

Hva dekkes av delkasko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yngste åpnet bildøren litt brått og lagde bulk i døren på bilen ved siden av. Dette kommer på 5.500 kr(sukk). Jeg har bare delkasko på bilen, vil det si at jeg ikke er dekket av forsikring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å google det på nettet... evt gå inn på en forsikrings side(deres forsikrings firma f.eks) og se hva en delkasko dekker.

Skrevet

Den må du nok betale selv :-/ Kommer vel litt an på hvor du er forsikret, men delkasko dekker stort sett bare brann, tyveri, veihjelp og frontrute.

+ ansvar.

Så om noen andre hadde ødelagt døra (og sagt i fra til deg) så hadde du nok fått det på forsikringen.

Skrevet

Gjorde det men fikk ikke noe klart svar.

Skrevet

Joda, du har jo ansvarsforsikring og delkasko. Ansvarsforsikringen dekker skader på den andres bil.

Delkasko dekker brann, innbrudd og tyveri på din egen bil.

Skrevet

Ansvarsforsikringen dekker skaden på den andre bilen, ja! Takk. Da på jeg vel bare finne ut hvor mye egenandelen er. Ja ja. Min bil er uskadet. Det er bare min ærlige lommebok som blir skadet.. Damen var veldig takknemlig for at jeg sa fra, jeg ble helt matt når jeg hørte hvor dyrt det ble...

HI

Skrevet

Hehehe... Leste litt feil. Trodde det var din bil han skadet døra på... Da er det jo klart, ansvar dekker skade på annens bil.

Skrevet

Og hvordan er dettte med bonustap etc.? Skjønte ingenting. Fader heller.

Skrevet

Det må du nesten snakke med forsikringsselskapet ditt om :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...