Lykke (ö;) Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Skal sette inn i dag, lurer på en par ting. - gjør det vondt å sette inn? - blør man mye etter innesetting og i såfall hvor lenge? Jeg har problemer med en del cyster i underlivet er det flere som har hatt det og likevel bruker spiral? Blir glad for svar:oD
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Jeg hadde hormonspiral men måtte fjerne den pga at jeg ble et hormontroll som kjeftet på alt og alle.. Jeg satte den inn hos en erfaren gynekolog og kjente nesten ingenting. Blødde etter innsetting, noe mindre enn ved menstruasjon, men det fortsatte nesten til jeg fjernet den igjen etter 3 mnd. Vanlig å blø de første mnd etter innsetting. Når det er sagt, kjenner jeg mange som er kjempefornøyde med spiralen, så lykke til!
Hufsla Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 gynekologen sa det kunne gjøre vondt å sette den inn, men jeg kjente ingenting. Jeg blødde en stund etterpå, ikke mye, men lenge. Etterhvert fikk jeg småblødning rundt menstider, men etter ca et halvt år sluttet jeg helt å blø. Nå har jeg hatt den i 5 år, og husker ikke hvordan det er å ha mens :-)
Lykke (ö;) Skrevet 10. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2011 Vondt var det jo ikke, Men nå har jeg gått å gledet meg for å slippe mens i et halvt år, men takket være spiralen blør jeg:( håper virkelig ikke at det varer i flere mnd. Noen flere med erfaringer med det?
Tante Gustava Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Jeg syns det var vondt å sette den inn, men det varte jo ikke mange sekundene og ubehaget var over umiddelbart etterpå. Jeg blødde ikke noe særlig etter innsetting, men spottet litt i ca en måneds tid. Har hatt den i 2 år nå, og er veldig fornøyd
♥ Mamma Mia ♥ Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Hehe, vi har jo alle født, så å sette inn spiralen overlever du nok! Selv så syns jeg ikke det gjorde spesielt vondt, bare litt ubehagelig. Legen tok celleprøve samtidig og det var hakket mer ubehagelig, men ikke vondt det heller! Småblødde i ca 13 uker (3 mnd) etter innsetting, men må bruke truseinnlegg hver dag pga utflod. Satt inn min for 4 mnd siden. Ingen plager i ettertid, med uttak av en kvise her og der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå