Neen Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Jeg føler at jeg får lite søvn men vår kvinne kropp er vel anlagt at vi tåler mindre søvn i denne tiden? Jeg sover alt fra 4-6 timer pr døgn. Etter nattamming har jeg problemer å sove eller tulla vil ikke sove igjen. Kan ikke sove på dagtid da tulla sover kun i vogn på tur, bil eller byssing. Hun er 9 uker nå og den værste tiden ??så hvordan er deres søvn? Håper disse hormonene kommer snart så hun sover dypere snart men har noen uker igjen til 3 mnd ca.
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Jenta mi har alltid sovet godt (arvet mammas sovehjerte), så det blir vel ca 8 timer på natten, hun er da våken 1 gang, og jeg sovner ganske lett igjen. Så jeg klager ikke Vi kvinner skal tåle mindre søvn og mer oppstykket søvn pga nattmating og lignende når vi har baby ja, men 4-6 timer pr døgn må jo være for lite... Kanskje noen kan ta henne et par timer på ettermiddagen, så du kan få hvilt deg litt?
kjersti83 Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Jenta mi er 8,5 mnd og jeg sover alt i fra 4-7 timer pr.natt. Prøver å sove litt på dagtid men når tuppa bare sover 45 min blir jeg egentlig bare mer trøtt...Hun er ekstra urolig for tiden grunnet tenner så håper at jeg snart skal få 4 timer sammenhengende søvn igjen.
MBSS Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Tror vi er laget for å klare lite søvn nå ja.. Her er snuppa straks 9 mnd og jeg sover enda ca 4-6timer pr natt. Og det er ikke pga babyen- hun sover 12 timers natt og har gjort de i 3 mnd... Jeg får bare ikke sove, sover i 1time og så våkner jeg og ligger å grubler litt så love litt igjen og sånn går natta. Er dautrøtt når klokka passerer 20, selv om jeg utsetter å legge meg så sover jeg like dårlig... Når det gjelder snuppa så har sovinga gått litt opp og ned, men har vel hatt "natt" på drøye 12-13 timer hele tiden- med 2 amminger i begynnelsen, så 1, så ingen i en kort periode, så 2 igjen i 4-5mnd alder og så 1, så tok vi nattavvenning rett før 6 mnd og har med noen unntak sovet natta igjennom siden det (de gangene hun har våknet har hun bare trengt litt stryking over panna så har hun sovnet igjen) Men hun som din sover kun på tur eller bil stort sett om dagen- og kun 20-30 min.. Jeg klarer ikke å slutte å forundre meg over hvor lite søvn jeg klarer meg med....
Mammatilfinesmå Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Vi har vært utrolig bortskjemte med en baby som begynte å sove hele natten uten mat fra han var 2 mnd. Han sover ca fra syv til syv, så jeg får vel ca 8 timer søvn. Regner IKKE med at det blir sånn med nestemann!
Knotten & lille persille Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Min lille på 9 uker har litt vanskelig for å ta kvelden, men sover til gjengjeld godt om natten. Ammer henne 1-2 ganger og sovner fort igjen. Som oftest sover jeg 7,5 timer hver natt med en el to oppvåkninger. I helgene får jeg 9-10 timers søvn om jeg klarer å sove så lenge. Storesøsknene vekker meg oftere enn babyen. Skjønner at vi er heldige!
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Jenten min på snart 7 mnd spiser en gang om natten, så jeg sover vel rundt 7 timer i døgnet medberegnet lurene på dagtid:) Begynte når hun var 4 mnd å sove om dagen, før det gikk det i vugging, vugging, vugging.........
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 ca. 6 timer. Våkner en del ganger gjennom natten når det rasler i dyna til jenta vår f.eks. Sover dårligere og lettere enn jeg gjorde før. Hadde jeg vært flink (eller litt lur??), så hadde jeg lagt meg tidligere og fått en time eller to til.. :-)
gulda Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 Gutten er 5,5 måned. Tipper jeg får ca 4-5 timer i snitt. Merker underskuddet veldig nå. Min må også trilles fortsatt, så frister seriøst å ta en liten fem minutters blund på veien når jeg er på tur, he he. Kroppen roper etter hvile! Men akkurat nå har noen få dager vært bedre. Tør nesten ikke håpe på at det snur.. ;o)
Babyønske �� Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Gjennomsnittlig får jeg vel 3-4 timer for tiden. Alt for lite og jeg fungerer svært dårlig. Jeg er vel på 3 året med dårlig søvn nå. Så jeg har lært meg til leve med det. Jenta mi sov godt til 3 mnd så er det bare blitt dårligere og dårligere. Og siste mnd(etter oppstart av grøt) har vært veldig dårlig, med mye oppvåkninger og uro på nattestid. Hormoner som gir dypere søvn fra 3 mnd sier du? Det må mine ha manglet, for her har begge fått dårligere søvn FRA 3 mnd. Her har tiden opp til 3 mnd vært den beste.
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 Frem til Muffin var 3 mnd kan jeg sverge på mitt liv at alt jeg fikk var 2-4 timer søvn per døgn. De første 3 ukene gjorde det meg lite da jeg var i en evig lykkerus over å ha fått et friskt barn og at den grusomme fødselen var over, men det ble veldig seigt etterhvert ja... Etter at Muffin ble 4 mnd, begynte med grøt og begynte å sove på eget rom, så har jeg ligget på 5-6 timer oppdelt søvn (Muffin får flaske 1-2 ggr på natta). Når mannen starter sent og tar Muffin på morgenen, får jeg enda en time på øyet Merker veldig godt at søvnbehovet økte drastisk når jeg slutta å amme, så nå legger jeg meg som regel i 20:30-21-tida. Sovner likevel sent, sover veldig lett og våkner av den minste lyd Men leste om flere her med lite søvn i starten, og håper at det skal gå seg til etterhvert. De siste mnd så har jeg ikke klart å sove på dagtid; klarer liksom ikke å "lande"; uansett hvor trøtt jeg er. Trenger nok en varm melkeflaske og en varm kropp som bysser meg i søvn Sover definitivt best og tyngst i morgentimene de dagene mannen min har mulighet til å stå opp med Muffin, for da vet jeg at han er i verdens beste og tryggeste hender <3
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 10. november 2011 #12 Skrevet 10. november 2011 Sover vel i snitt 5 timer +-.. Det har jeg gjort de siste 3 årene.. Kjenner at det tærer veldig på kroppen med lite søvn over lang tid! Har en 3åring som nesten aldri har sovet hele natten, og baby på 11mnd som er urolig. Så er mange turer utav sengen i løpet av natten:/ Sliter også veldig med søvn selv etter at de to minste ble født. Kan ligge lenge (1-2 timer) før jeg sovner etter en dålig dag. Klarer heller ikke å sove på dagtid.. Begge småbarna er klar for en ny dag kl.5-5.30.. Gleder meg til de blir større!
togutter-08og10 Skrevet 10. november 2011 #13 Skrevet 10. november 2011 Jeg har godt sovehjerte og det blir en 7-8 timer i døgnet, men ikke alltid sammenhengende da. Våkner så lett av barna jeg da, så det er alltid jeg som står opp om natten når de våkner.
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 10. november 2011 #14 Skrevet 10. november 2011 En liten diggresjon; hvordan i all verden lever kvinner lengre, vi som går gravide, piner oss gjennom fødsler og sliter med søvnunderskudd i årevis????!!?? Bare spør jeg ;D hehe.. For er jo tydelig at de fleste her inne ligger på 4-6 timer per døgn svæært lenge..
abella Skrevet 10. november 2011 #15 Skrevet 10. november 2011 Vesla er 2,5 mnd og har en veldig bra døgnrytme nå. Så jeg legger meg kl 22-23 og står opp 07-08. Hun får mat 2 ganger i løpet av denne tiden. Hun bruker bare ca 15 min på mat hver gang og da rekker jeg ikke våkne ordentlig, så sovner med en gang jeg har lagt henne ned i senga hennes igjen. Hun hadde en liten periode der hun kunne være litt vanskelig å få til å sovne etter nattmat, men jeg fant ut at det var fordi hun var så trøtt at hun ikke fikk spist seg ordentlig mett. Så jeg begynte å vekke henne bedre før hun spiste. Da sovner hun også som en stein når hun er mett. Ja, konklusjonen er vel at jeg sover det jeg trenger, ca 7-8 timer hver natt.
1frafør_1påvei Skrevet 10. november 2011 #16 Skrevet 10. november 2011 Gj.snittlig 5 timer søvn pr natt. Merker at jeg trenger mye mer! Men får heller ikke til å sove på dagtid. Å våkne etter 30min søvn på formiddagen, når jeg er stuptrøtt fra før av, er rene torturen. Så det har jeg sluttet med. Ser frem til bedre netter!
Jenny251210 Skrevet 10. november 2011 #17 Skrevet 10. november 2011 5-6 timer. Ammer enda. Babyen er 10,5 mnd.
Tullsjura Skrevet 10. november 2011 #18 Skrevet 10. november 2011 min gutt er å 5 mnd. å da sover han ifra 20:00 til 7 om morgenen, uten å spise. gir han mat da, å da sover vi ca til halv 10-10.. men det spørs jo litt på når jeg legger meg.. legger meg mellom 23:00 og 01:00.. han
Tullsjura Skrevet 10. november 2011 #19 Skrevet 10. november 2011 oi, nå skal jeg prøve å fortsette.. han har bestandig sovet godt, ifra hn var 4 uker, spiste han bare en gang på natta, kl 03:00 ca.. å da sovnet han igjen rett etter det
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 10. november 2011 #20 Skrevet 10. november 2011 Her er minsta 4,5mnd og ang soving ligger snittet på 5 timer ca... Det har det gjort i ca 4,5 år nå, så begynner å bli vant til det, men fungerer ikke optimalt og har ikke så veldig mye å gå på med våkenetter og sykdom...
Melkekartong Skrevet 10. november 2011 #21 Skrevet 10. november 2011 Jeg sover ca 7 timer hver natt jeg. Lillejenta har sovet natten gjennom siden hun var 2 mnd, så føler meg ganske heldig Selvfølgelig har hun sine netter der hun våkner og har mista smokken 14 ganger, men som regel legger jeg meg ca 00 og står opp ca 7. Eldstemann sov nesten ikke i det hele tatt de første tre mnd (kolikk), men når han ble 3 mnd (omtrent på dagen) begynte han å sove fra 19 - 7 uten mat, så det er håp 4-6 timer for en lengre periode hørtes slitsomt ut...
augustmini Skrevet 10. november 2011 #22 Skrevet 10. november 2011 skm90: din før er helt lik min nå. Hun sover fra 20 - 7 med en mating i 3-4 tiden (3mndr) og har gjort det lenge. Jeg tar henne over hos meg på morningen, gir mat og koser litt så sover vi begge videre til halv 10-10. Hva gjorde du for å få han til å sove hele natten gjennom, avvente han seg selv? Jeg klager ikke, får jo nok søvn nå, men målet er jo at hun sover hele natten selv om det kanskje ikke blir helt enda...
Tullsjura Skrevet 10. november 2011 #23 Skrevet 10. november 2011 Hei, Augustmini! jeg gjorde egentlig ingen ting.. når han var rundt 4 mnd. begynnte han å våkne i 5- 6 tia å skulle ha mat, å nå i 7 tia, så det har bare blitt sånn
Neen Skrevet 11. november 2011 Forfatter #24 Skrevet 11. november 2011 Takk for mange svar. Greit å vite at jeg ikke er alene. De gangene jeg får hjelp så har jeg problemer å sove. Om morgen tar samboer tulla noen timer men han jobber 4 uker om gangen i utlandet så det er tøft:(
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 11. november 2011 #25 Skrevet 11. november 2011 Om jeg skal gjette så ligger det på rundt 2-3 timer og det har det gjort i 2 mnd nå.. Er litt zombie på morran, men med 2 barn som ikke sover så har jeg ikke sovet mer enn 4timer de siste 3 årene så kroppen har nok vent seg til det på et vis ;-) Minste våkner hver time-halvannen så rekker knapt nok sovne før han våkner igjen og om han sover så våkner største..og sånn går no dagan ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå